سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پروژه رینگ چهارم ترافیک اصفهان بزودی اجرا می شود

پروژه رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان با دستور استاندار استان بزودی روی ریل اجرا قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،استاندار اصفهان در جلسه بررسی رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان تاکید کرد: رینگ چهارم ترافیکی با هدف کاهش اثرات ترافیک،توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر و تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان، انجام می شود.
رسول زرگرپور، جلوگیری از ورود وسایط نقلیه سنگین به محدوده شهر، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز در این منطقه و ایجاد کمربند سبز محدوده شهری را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
وی با بیان اینکه این طرح 78 کیلومتر است، گفت: 40 تقاطع هم سطح برای این طرح پیش بینی شده است که 45 کیلومتر آن در شهر اصفهان و 33 کیلومتر در پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، دُرچه و شهر ابریشم قرار گرفته است.
زرگرپور بر تشکیل کارگروه هماهنگی با حضور شهرداری اصفهان و شهرهای مسیر، اداره کل مسکن و شهرسازی و دستگاه هایی که در پیشبرد طرح موثر هستند با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد و گفت: این کارگروه وظیفه هماهنگی و شتاب بخشی به این پروژه را بر عهده دارد.
وی بر تکمیل مطالعات طرح نیز تاکید کرد و افزود: اولویت بندی قطعات هم باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اینکه دو قطعه مورد نظر یکی در محدوده شهرداری اصفهان و دیگری در محدوده اداره کل راه و شهرسازی استان است باید با هماهنگی اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی دو قطعه مورد نظر طرح صورت گیرد.
استاندار اصفهان، بسترسازی برای مشارکت بخش غیردولتی را خواستار شد و گفت: تعیین ردیف در بودجه سال 96 شهرداری اصفهان، شهرداری های مسیر و راه و شهرسازی برای این طرح ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ورود دستگاه های خدمت رسان برای تسریع در اجرای این پروژه مهم و لازم است و باید هر سه ماه یکبار گزارش پیگیری و پیشرفت های پروژه برای بررسی نتایج به جلسه ارائه شود.
زرگرپور همچنین در جلسه دیگری با تاکید بر ساماندهی ورودی های شهر اصفهان، همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی برای ساماندهی ورودی ها بویژه ورودی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را خواستار شد.
وی اظهار کرد: 11 ورودی برای شهر اصفهان تعریف شده است که از این تعداد چهار ورودی در اولویت قرار دارد.
وی، ورودی میدان استقلال در شمال اصفهان، ورودی شرق اصفهان، ورودی شمال شرق اصفهان و رینگ چهارم که رینگ حفاظتی است را از جمله ورودی های اولویت دار برشمرد و افزود: اولویت ایجاد فضای سبز با گونه های کم آب و مقاوم و درختان همیشه سبز باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار اصفهان به اهمیت محور اتوبان فرودگاه اشاره کرد و گفت: ورودی فرودگاه اصفهان تحت عنوان اتوبان تشریفات اهمیت بالایی دارد که باید حتما ساماندهی شود زیرا این مسیر زیبنده شهر تاریخی و توریستی اصفهان نیست.
زرگرپور، طول این مسیر را 15 کیلومتر اعلام کرد و افزود: پنج کیلومتر از این بزرگراه در حریم شهر اصفهان و 10 کیلومتر خارج از حریم شهر است.
استاندار اصفهان افزود: باید از طریق راه و شهرسازی موضوع حریم این اداره کل در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شود تا کل این مسیر با طی مراحل قانونی در حریم شهرداری اصفهان قرار گیرد و ساماندهی این محدوده از طریق شهرداری انجام شود.
وی تاکید کرد: طرح ساماندهی بزرگراه منتهی به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان باید در ابتدا در کارگروه زیربنایی استان و سپس شورای برنامه ریزی به تصویب برسد و در پایان در کمیسیون ماده پنج به تصویب و در نهایت اجرایی شود.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.