سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صدور 285 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 9 ماهه اول امسال 285 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 4420 میلیارد ریال و اشتغال 3183 نفر در این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، راضیه علیرضایی اظهار کرد: پروانه هاي بهره برداري صنعتي صادره استان در 9 ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 19 درصد رشد و از نظر ميزان سرمايه گذاري و اشتغال به ترتیب 13 درصد و 3 درصد کاهش داشته است.

او افزود: از کل پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت، ساخت مواد و محصولات شیمیایی با اختصاص 1360 میلیارد ریال ( 30 درصد) از کل سرمایه گذاری،  بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی تصریح کرد: بیشترین تعداد پروانه های بهره برداری, در شهر مشهد با تعداد 170 پروانه (59 درصد کل پروانه ها) و با سرمایه 2661 میلیارد ریال (60 درصد از کل سرمایه استان)، صادر شده است.

او گفت: خراسان رضوي با 5619 واحد صنعتي فعال و سرمايه گذاري بیش از  11 هزار ميليارد تومان و اشتغال حدود 184 هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان هاي تهران و اصفهان رتبه سوم و از حيث سرمايه گذاري در جايگاه ششم (بعد از استان هاي تهران، اصفهان، خوزستان، مركزي ،آذربایجان شرقی) قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: 7 درصد تعداد واحدها  و 4 درصد سرمايه گذاري كل كشور و 8 درصد اشتغال صنعتي كشور مربوط به استان خراسان رضوي است .
انتهای پیام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.