سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بی توجهی به امر نماز مهم ترین علل افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین علل افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه را بی توجهی به امر نماز عنوان کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری در اجلاس استانی نماز که در محل استانداری با اشاره به وجود آیات متعدد در مورد اهمیت نماز در قرآن کریم گفت: در کتب فقهی مبسوط ترین و پرفرع ترین کتاب فقهی، کتاب نماز است.
وی با بیان اینکه هیچ فقیه و هیچ کتاب فقهی از باب صلاة کمتر از ابواب دیگر بحث نکرده است، اظهار کرد: عده ای می گویند چون پیغمبر(ص) نابغه بود پس آیات مبارک قرآن کریم، تراوشات ذهنی شخص پیغمبر(ص) است در حالی که ده ها آیه و حدیث این حرف را تکذیب می کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این راستا اظهار کرد: احادیث قدسی و فرمایشات دیگر پیغمبر(ص) همچون "وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ" حاکی از اثبات وحی بودن آیات قرآن کریم است.
آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: جای تاسف است که عده ای چنین نظریاتی را در جامعه مطرح کرده و ذهن جوانان را منحرف می کنند.
 امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود گفت: نماز، نمازگزار را از زشتی ها و منکرات باز می دارد. بعضی نماز می خوانند مرتکب تخلفات هم می شوند که این دو موضوع با یکدیگر همخوانی ندارد. آن هایی که هم نماز می خوانند هم مرتکب کارهای خلاف می شوند نماز آن ها نماز واقعی و جان دار نیست و جامع الشرایط نمی باشد.
 وی با بیان اینکه فحشا و منکرات درجاتی دارد، ادامه داد: نماز تا حدی فرد را از گناه باز می دارد.
 آیت الله مجتهد شبستری، یکی از مهم ترین علل افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه را بی توجهی به امر نماز عنوان کرد و افزود: باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی؛ به امر مهم نماز بیش از پیش در جامعه توجه کنیم.
 وی افزود: در غرب و اروپا امراض جسمانی کم شده ولی امراض روانی فروان است چرا که از یاد خدا غافلند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی از فواید اجتماعی نماز تصریح کرد: نماز افراد جامعه را وقت شناس می کند و دیگر کارمند اداری و رییس فلان اداره نمی گوید که یکی دو ساعت دیر به سرکار بیایم هم مشکلی نیست.
آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: کسی که نماز را به موقع می خواهد در مراحل مختلف زندگی مرتب و منظم است. اگر فرهنگ نماز در جامعه ما جا بیفتد بسیاری از آسیب ها در جامعه از بین می رود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.