سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ارسال پلاسمای خون به آلمان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از آماده‌سازی 7500 واحد پلاسما برای ارسال به کشور آلمان خبر داد و گفت: در سالجاری 27 هزار و 355 واحد خون در استان همدان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی گفت: امسال 39 هزار و 204 نفر به منظور اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 56 درصد از اهداکنندگان خون به صورت مستمر دست به این کار می‌زنند، افزود: 15 هزار و 192 نفر از مراجعه‌کنندگان به این مراکز اهداکنندگان مستمر بوده‌اند.

محمدی از کاهش اهدای خون در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه از اهداکنندگان بار اول تنها نمونه خون دریافت می‌شود بنابراین میزان اهدای خون نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و امکان ارسال خون به سایر استان‌های کشور وجود ندارد.

وی گفت: همدان جزء 6 استان برتر کشور در زمینه اهدای خون بوده که به منظور افزایش ضریب اطمینان و سلامت خون اقدام به اجرای محدودیت برای اهداکنندگان بار اول کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اهداکنندگان خون 25 تا 35 ساله هستند افزود: 95 درصد از اهداکنندگان را آقایان و 5 درصد را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.