سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی سوریه؛

ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در «تدمر» و «رقه»/ هلاکت یکی از سرکردگان داعش در «دیرالزور» + تصاویر

با ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در حومه «تدمر» و «رقه»، برخی از روستاهای این مناطق آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‎های خود ضمن ناکام گذاشتن حملات داعش در مناطق مختلف، تعدادی از روستاهای راهبردی در مناطق «تدمر» و «رقه» را آزاد کرد.  
 
*هلاکت یکی از سرکردگان میدانی داعش در «دیرالزور»
شبکه المنار لبنان در گزارشی نوشت: یکی از یگان‌های ارتش عربی سوریه، محل تجمع تروریست‎ها را در «الحویقه»، منطقه «پانوراما» و «البلیغیه» منطقه "دیرالزور" هدف قرار داد که در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.



پس از بالا گرفتن درگیری‎ها میان نیروهای سوری و تروریست‎ها، داعش تلاش کرد تا با آغاز حملات خود به مناطق مسکونی «الحویقه»، «الرشدیه» و هدف قرار دادن کارمندان ادارات، قبرستان‎ها و تمام منطقه فرودگاه نظامی در مناطق (تله الرواد، پانوراما و تله ام‎عبود) در دیرالزور، از شکست خود جلوگیری کند، اما تعدادی از این تروریست‎ها به هلاکت رسیده و تسلیحات و تجهیزات نظامی آنان نیز در نقاط یاد شده منهدم شد.

در میان تروریست‎های کشته شده، "احمدالدیری" ملقب به "ابوعائشه" فرمانده درگیری‎های میدانی به‎همراه ده‎ها نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند. مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح نیزاعلام کرد؛ طی درگیری‌های ارتش سوریه با تروریست‎های داعش، 14 نفر از تروریست‎ها به هلاکت رسیدند؛ ضمن آن‎که برخی از تروریست‎های یاد شده از اتباع خارجی بودند.   

 
*دستگیری تعدادی از تروریست‌های داعش در حومه رقه 
به‎نقل از المنار، نیروهای ملی سوریه  پس از درگیری با تروریست‎های داعش، بر روستای «طارق وجدی» در شرق روستای«کاروان» از توابع غربی حومه رقه تسلط یافتند. در این درگیری‌ها تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.



در حمله دیگر نیروهای سوری به مقر نظامی داعش در"لواء ثوار الرقه" در روستای کرومازات و سه پایگاه دیگر در روستاهای «صخره علی العمر، الشرکواک و الفاطسه»، 15 تن از تروریست‎ها بازداشت شده و راکت‎اندازهای داعش نیز در این مناطق منهدم شد.


*ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در جنوب غرب تدمر



خبرگزاری اعلام الحربی بیان کرد؛ یکی از یگان‌های ارتش سوریه به پیشروی‎های موفقیت‎آمیز خود در «تل‎السود» و روستای«شریفه» در جنوب غرب تدمر ادامه داد. در این پیشروی‌ها چندین نفر از تروریست‎های داعش به هلاکت رسیده و تعدادی از وسایل نقلیه زره‌پوش تروریست‎ها نیز منهدم شد.  

 
*مین‎روبی خیابان‎ها و میادین شرق حلب توسط واحد مهندسی ارتش سوریه



خبرهای رسیده از مناطق مسکونی شرق حلب بیان‎گر آن است که یکی از واحدهای مهندسی ارتش سوریه به تفکیک و خنثی‎سازی بمب‎های دست‎ساز و مین‌ها در خیابان‎ها، میادین شهر و منازل شهروندان اقدام کرد. عملکرد مین‎روبی واحد مهندسی،  پنج‎شنبه گذشته پس از تسلط ارتش سوریه و هم‎پیمانانش آغاز شد.

از حومه دمشق نیز خبر می‎رسد؛ در درگیری‎‎ میان ارتش سوریه وگروه‎های مسلح تروریستی در اطراف روستای «الحسینیه» از ناحیه «بردی» حومه این شهر، تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

در این درگیری‎ها علاوه بر موارد یاد شده، تعدادی از تسلیحات سبک، سنگین و گلوله‎های توپ گروه‎های تروریستی نیز در اختیار ارتش سوریه قرار گرفت.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.