سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تأکید برخودکفایی مراکز شتاب دهنده رشد فناوری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز شتاب دهنده رشد فناوری باید در مسیر خود کفایی گام بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش مرکز خدمات شتاب دهنده نوران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: هنر کار در این است که چنین مراکزی با حمایت دولت، سازمان های دولتی و دانشگاهی شکل بگیرند و بدون نیاز به بودجه دولتی و دانشگاهی بتوانند به خودکفایی اقتصادی دست یابند. 

نوبخت با اشاره به اینکه دولت و مجلس حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید علم و ایده پردازی را یکی از اولویت های اساسی در امور می دانند افزود: با حمایت مالی و معنوی از ایده های نوین می توان راه را برای کارآفرینی فعالان جوان هموار کرد. 

وی ادامه داد: در صورت نیاز مراکز شتاب دهنده به مصوبات قانونی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمادگی دارد بسترقانونی برای گسترش این مراکز را در کشور فراهم کند.

محمد مهدی ظاهر نسب رئیس هیئت مدیره مرکز شتاب دهنده کسب و کار نوران نیز با معرفی این مرکز  اظهارکرد : یک شتاب دهنده به صاحبان ایده کمک می کند تا تعریف درستی از مساله ارائه دهند و با تامین امکانات آموزشی و مشاوره ای، سرمایه گذاری اولیه و تغییر فضای کارمندی به فضای کار آفرینی به صاحبان ایده کمک کند.

شتاب دهنده ها مراکزی هستند که با ارائه مشاوره حقوقی و علمی برای کاهش خطر شکست و جلوگیری از هدر رفت سرمایه در ایده های علمی به شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران و افراد جویای کسب و کار کمک می کند.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.