سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در کشور؛

به کارگیری "كاميون ترميم آسفالت" در خراسان رضوی

​معاون راهداري اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از به کارگیری دستگاه كاميون ترميم آسفالت در خراسان رضوی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علي رضا خجسته با اشاره به فرسوده بودن ماشین آلات راهداری در استان و نیاز به ماشین آلات نو و جدید، افزود: در خرداد ماه سال گذشته پس از ابلاغ اعتبار، مراحل خريد كاميوني كه بتواند به صورت ضربتي و سريع نسبت به حمل آسفالت و تجهيزات لكه گيري آسفالت در سطح جاده ها از قبيل دستگاه برش آسفالت، دژبر هيدروليكي، كمپرسور، جت قيرپاشي، سيستم تخليه اضطراري، غلطك و در نهايت مرمت آسفالت معيوب را انجام دهد، آغاز شد.

وی گفت: در گام اول بايد شاسي كاميوني خريداري مي شد كه قابليت نصب كاربري مربوطه (ترمیم آسفالت) را دارا بوده و ترجيحاً سند خودرو مذكور نيز مطابق با كاربري آن باشد؛ به همین دلیل پس از انجام بررسي های اوليه از بین شركت هاي تولید کننده کامیون در داخل کشور، شركت ايران خودرو ديزل انتخاب گردید که در نهایت كاميون 10 چرخ بنز 2624 از محصولات تولیدی شرکت مذکور برای این منظور در نظر گرفته شد.

معاون راهداري اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: قرارداد خريد كاميون مذكور به مبلغ دو میلیارد و 650 میلیون ریال منعقد و همزمان قرارداد خريد دستگاه ترميم آسفالت نيز با شركت كاريري ساز به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ريال منعقد شد و پس از تحویل با تاخير شاسي كاميون فوق توسط شركت تولیدکننده، شاسي مربوطه بلافاصله برای ساخت و نصب دستگاه ترميم آسفالت به زنجان حمل شد.

خجسته افزود: پس از چندين نوبت بازديد و رفع ايرادها توسط كارشناسان مراجع ذيربط، در نهايت کاربری دستگاه كاميون ترميم آسفالت براي اولين بار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنين در سطح كشور توسط اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی طی آذر ماه گذشته در سيستم راهور ناجا ايجاد و این كاميون شماره گذاري شد.

وی گفت: در مجموع حدود پنج ميليارد ريال برای ساخت این دستگاه کامیون هزینه شد و مراحل ساخت و شماره گذاری آن حدود 18 ماه زمان برد و امیدواریم بتوان حداكثربهره برداري از این کامیون را انجام داد.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.