سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

ارائه بیش از 24هزار نفرساعت آموزش به کارگران، مسئولین ایمنی کارگاههای استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه امسال 24 هزار و 246 نفر ساعت آموزش برای کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولین ایمنی کارگاههای استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،مهرداد جهاندیده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: این اقدام در راستای اجرای مقررات فصل چهارم قانون کار و به منظور ارتقاء ایمنی و بهداشت کار در کارگاه های استان و کاهش حوادث ناشی از کار، انجام شده است.

وی با اشاره به نظارت صحیح و مستمر بازرسان کار این اداره کل بر فعالیت شرکت های پیمانکاری و خدماتی استان گفت: تا پایان آبان ماه امسال در این راستا، 132 شرکت گواهی صلاحیت خدماتی و تعداد 94 شرکت گواهی صلاحیت ایمنی اخذ نموده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تعیین صلاحیت 146 نفر بعنوان مسئول ایمنی در کارگاهها خبر داد و افزود: این افراد نسبت به اجرای چرخه ارزیابی ریسک و شناسایی خطر در کارگاهها اقدام و گزارش آن را به اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال می کنند.

مهرداد جهاندیده گفت: انجام بازرسی های مستمر و برنامه ریزی شده از کارگاههای استان، یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای ارتقاء ایمنی و بهداشت کار در کارگاه های استان و کاهش حوادث ناشی از کار اجرا می شود بطوریکه در 9 ماهه امسال، بیش از 4 هزار و 698 مورد بازرسی از کارگاهها انجام شده است.

وی ارائه آموزش های ایمنی را موثرترین راهکار در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست و افزود: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بهره گیری از تمامی امکانات و ابزارهای موجود، در پی کاهش حداکثری این حوادث در کارگاهها هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری این اداره کل با سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان نظام مهندسی معدن، تشکیل کمیته راهبری ایمنی استان با عضویت دستگاههای وظیفه مدار و تشکیل کارگروههای فرعی ایمنی در کارگاههای ساختمانی، معادن و در کارگاههای صنعتی و تولیدی استان را از دیگر اقداماتی بیان کرد که در راستای اجرای مقررات فصل چهارم قانون کار و به منظور ارتقاء ایمنی و بهداشت کار در کارگاه های استان و کاهش حوادث ناشی از کار در حال اجرا است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.