محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ارزشیابی در فرآیند فعالیت های آموزشی دانشگاه یکی از اقدامات مهمی است که می تواند در ارتقای سطح و کیفیت آموزش که بخش عمده ای از وظایف ذاتی دانشگاه را به خود اختصاص می دهد، نقش اساسی داشته باشد.
وی ادامه داد: با رصد میزان کارآمدی تمام موارد درگیر در ارتقای آموزش از جمله روش تدریس مدرس، محتوای دورس با روشهای استاندارد و استادان امکان پذیر می شود.
رییس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه ها با چشم اندازی شفاف از وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و نقاط ضعف سیستم آموزشی موجود را با استفاده از ظرفیت سایر کمیته های تحت مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش بهبود ببخشند.
نیلی احمدآبادی بیان کرد: فارغ از اینکه دانشگاه ها آموزشی، پژوهشی یا کارآفرین باشند همه این موارد از طریق سیستم آموزشی شکل می گیرد یعنی همچنان آموزش، محور هر برنامه ریزی و تصمیم گیری است.
وی تصریح کرد: پایه اصلی پژوهش و دانشگاه کارآفرین در سیستم آموزشی تعریف می شود.
رییس دانشگاه تهران گفت: نکته قابل توجه اینکه روند بهبود و ارتقای استانداردها یک روند نامحدود بوده و بر چشم انداز ارتقا و بهبود روشها و محتوای آموزشی پایانی متصور نیست، بنابراین ارزشیابی و ارتقای فرآیندهای آموزشی در یک تعامل همیشگی و بی پایان می تواند مرتبا کیفیت آموزش در دانشگاه را افزایش داده و آن را به سطوح بالاتر در چارچوب هدف گذاری های معقول برساند.
وی یادآورشد: کمیته ارزشیابی با مشخص کردن خطوط اصلی فعالیت خود در تلاش است تا نقش مهم خود را در مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش به درستی ایفا نمود و با فراهم آوردن اطلاعات لازم و واقعی، میزان فاصله از اهداف تعریف شده را تعیین و با تعامل با سایر کمیته ها در رسیدن به چشم اندازها تلاش کرد.
انتهای پیام/