سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دریاچه ارومیه قربانی بهره‌برداری بی‌رویه آبریز ها شده است/ بیش از 70 درصد آب کشاورزی هدر می‌رود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه قربانی عدم بهره برداری بهینه از اراضی و آبریز‌های اطرافش شده است.

جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اگر در بخش کشاورزی و بهره‌برداری بهینه از اراضی و آبریزها اصول ایمنی را رعایت می کردیم، در حال حاضر با خشکی این دریاچه مواجه نمی شدیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، اراضی زیادی وجود دارند که هنوز به صورت سنتی آبیاری می شوند، از این رو ادامه روند فعلی، موجب هدر رفت 70 درصد آب بهینه کشاورزی شده است.

محمودزاده ادامه داد: برای احیای دریاچه ارومیه و حل معضل کم آبی کشور باید هرچه سریعتر به سمت آبیاری مدرن در سراسر کشور گام برداریم تا با استفاده از این شیوه میزان تولید و کیفیت محصولات را افزایش و مصرف آب را کاهش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: محیط زیست و کشاورزی به دلیل وابستگی تغذیه افراد به محصولات کشاورزی، با هم در ارتباطند، بنابراین با مرتفع سازی مشکلات کشاورزی و منابع آبی کشور می توانیم گام اساسی در حفظ محیط زیست برداریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.