سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری مراسم نکوداشت پدر پیوند کبد در ایران

با حضور مسئولان استان فارس و برخی شخصیت ‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی ایران و جهان، مراسم نکوداشت پدر پیوند کبد ایران دکتر سید علی ملک حسینی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌ الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: شاگرد خوب بودن و معلم خوب شدن به معرفت، آگاهی و شناخت وابسته است.

وی چهره های برجسته همچون استاد ملک حسینی را حجت های خداوندی دانست که به جامعه معرفی می شوند و افزود: امیدوارم برای همه انسان ها شرایطی ایجاد شود که کاری داشته باشیم که نتیجه آن، یک دعا باشد و آن دعا در علم ملکوت، منجر به آبادی و اصلاح ملک ما شود.

ایمانی ادامه داد: در هر بخش و رشته ای باید چهره های خدمتگزار را پایدار و دائمی بسازیم و به عنوان الگو، به نسل امروز و فردا معرفی کنیم و این خدمتی است که به جامعه انجام می دهیم.

استاندار فارس نیز خاطر نشان کرد: مهم ترین ویژگی دکتر ملک‌ حسینی انس با قرآن و ادبیات و پس‌ از آن صاحب علم بودن و درد مردم را داشتن است.

سید محمد افشانی کار نیکو کردن را از ویژگی‌ های بارز دکتر ملک‌حسینی دانست و گفت: قدرت مدیریت و خستگی‌ ناپذیری دو شاخصه بزرگ دکتر ملک‌حسینی است و مردم ایران تا ابد قدردان زحمات این مرد بزرگ هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز بیان کرد: 30 سال پیش حدود 5 هزار نفر را در کشور به دلیل بیماری کبدی از دست می‌ دادیم که بعد از فارغ‌التحصیلی دکتر ملک‌حسینی و اشتیاق وی به پیوند اعضا، امیدها در کشور زنده شد.

رضا ملک‌ زاده خستگی‌ ناپذیری را یکی از ویژگی‌ های بارز دکتر ملک حسینی دانست و گفت: آنچه باعث شد که غیرممکن ، ممکن شود عشق به خدمت در یک فرد مؤمن است .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دکتر ملک‌ حسینی با وجود داشتن پیشنهاد های بسیار از خارج کشور، خدمت در ایران را برگزید.

محمدهادی ایمانیه گفت: یکی از موضوعاتی که برای دانشجویان پزشکی همواره تدریس می‌ شود، موضوع مدیریت است و باید گفت یکی از موفق‌ ترین مدیران حوزه سلامت دکتر ملک‌ حسینی است.
دکتر ملک حسینی، اردیبهشت ماه 1372 نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالرسول
۱۲:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۵
سلام . درود