سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ازدواج مجدد 500 مددجو کیمته امداد در سه ماهه نخست سال 95/ 48 درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: طی سه ماهه نخست سال 95، 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد، اقدام به ازدواج مجدد کرده اند.

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: سالمندان تحت حمایت این نهاد دارای بیمه پایه و شهری کمیته امداد و بیمه روستایی وزارت بهداشت هستند، همچنین از سال گذشته نیز این افراد تحت پوشش بیمه حوادث نیز قرار گرفته اند که 7 میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت وام 3 میلیون تومانی بلاعوض به زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، تصریح کرد: 48 درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند، همچنین 42 هزار نفر از سالمندان زمین‌گیرند و نیاز به پزشک  و پرستار دارند.

رهبر با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 95، 500 نفر از زنان تحت پوشش این نهاد اقدام به ازدواج مجدد کرده اند، گفت: این رقم در سال گذشته 3 هزار و 700 نفر بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان بیان داشت: بسیاری از سالمندان دچار سوء تغذیه بوده و خطرات محیطی آنان را تهدید می کند، به همین دلیل ایجاد توانمندسازی، اشتغال، تأمین حداقل نیازها و نیز پرداخت کمک معیشت به میزان 50 تا 100 هزار تومان به تعداد افراد خانواده، از جمله اقدامات این نهاد برای سالمندان مددجو است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.