سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شناسایی درست اما بهره‌وری ناچیز از کشور هدف / توانایی ایران در جهت پر کردن خلا تجار ترکیه در روسیه

با توجه به ناامنی های اخیر ترکیه، ایران بهترین گزینه برای روسیه در راستای پرکردن خلا موجود بود، اما اعمال سیاست های نادرست در بخش صادرات خلاف این ادعا را ثابت کرد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازار بسیار خوب روسیه جهت میزبانی تولیدات ایرانی، عنوان کرد: ناامنی های اخیر ترکیه و کاهش حضور پررنگ و  صادرات آن به روسیه سبب شد تا این کشور گزینه‌ی دیگری را برای رفع خلا موجود در بازار خود انتخاب کند.

وی در ادامه افزود: ایران به خوبی می توانست از خلا موجود نهایت استفاده را به عمل آورده و بدین طریق در راستای افزایش صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری گام بردارد.  
 
لاهوتی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در این خصوص به ضرر اقتصاد کشور تمام شد، ادامه داد:  وجود تحریم های بین المللی، نبود زیر ساخت های لازم و به تبع پایین بودن میزان بهره وری، بالا بون نرخ تسهیلات و واقعی نبودن نرخ ارز، عمده ترین مشکلات موجود در این عرصه بود که از رشد صادرات در این کشور جلوگیری کرد.
 
گفتنی است، ایران در زمینه محصولات لبنی و میوه فرصت های بسیار خوبی را در دست داشت اما به دلیل رقابتی نبودن قیمت ها، تعرفه های بالای گمرکی، عدم همخوانی با استاندارردهای بین المللی و مسائل مربوط به حمل و نقل، نبود حضور تجار ایرانی در این بازار احساس شده بود.
 
لاهوتی در ادامه تشریح کرد: دولت می بایستی از طریق درنظر گرفتن مشوق های صادراتی جهت تسهیلات این صادرات به کشور گام بردارد چرا که در صورت حضور مجدد کشور ترکیه در بازار روسیه، احتمال تسخیر این بازار دور از انتظار خواهد بود.
 
رئیس کنفدراسیون صادرات در پایان بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که با به کارگیری سیاست های نادرست در این زمینه، ایران به خوبی نتوانست از خلا تجار ترکیه در کشور هدف، حداکثر استفاده را کند چرا که این امر با تاکیدات مقامات مغایرت دارد.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.