سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران در جلسه نظارت ستادی منطقه7:

"نقشه پیاده راه‌های پایتخت" ترسیم می‌شود/اختصاص 50 اتوبوس به جانبازان و معلولان

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: به موجب مصوبه "كميسيون امور زيربنايی دولت" و لزوم تقويت ناوگان اتوبوسرانی، 500 دستگاه اتوبوس جدید به تهران اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازيار حسينی معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران، در جلسه نظارت ستادی اين معاونت از منطقه 7 كه با حضور مديران ارشد حمل و نقل شهری در این منطقه مرکزی پایتخت برگزار شده بود، اظهار داشت: تمام توان خود را به كار گرفته ايم تا علاوه بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پايتخت، هر چه زودتر نسبت به خروج مينی بوس های فرسوده و تاكسی‌های پيكان نیز اقدام كنيم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تنها يك هزار و 381 دستگاه تاكسی پيكان در تهران مشغول به كار هستند و البته در تلاش هستیم تا پلاك به پلاك از این تعداد کم کرده و تا پایان سال شمار تاکسی‌های پیکان تهران را به صفر برسانيم.

حسینی با اعلام اينكه بر اساس نظرسنجي به عمل آمده از سوی شهرداری منطقه 7، مسافران «خط ويژه شهيد مطهری ـ شهيد بهشتی»، از راه اندازی اين خط رضايت دارند و ادامه فعاليت این خط را مثبت ارزيابی کرده‌اند، تأكيد كرد: در «لوپ ترافیکی شهيد مطهری ـ شهيد بهشتی»، بايد محل توقفی برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش طول مسير اتوبوس‌ها، كارايی اين خط ویژه افزایش یابد.

«گویاسازی پایتخت» با تجهیزات و تکمیل تابلوهای ترافیکی

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران با اشاره به اينكه فاصله مردم در هر نقطه از شهر به نزديك‌ترين ايستگاه حمل و نقل عمومی، بايد به حداکثر 350 متر برسد و اين مهم در بازنگری مطالعات «طرح جامع حمل و نقل و ترافيك پايتخت» به دقت مورد توجه قرار  می‌گيرد، اظهار كرد: با توجه به گسترش شهر، حتی بسياری از قديمی‌های تهران نيز برخی از مناطق شهر را نمی‌شناسند و از اين رو، بايد نسبت به «گوياسازی» شهر و معابر شهری اقدام كنيم.

حسينی با بيان اينكه برای «گوياسازی» تهران در ابتدا بايد نسبت به ساماندهی و تجهيز تابلوی پايانه ها و ايستگاه‌های حمل و نقل عمومی به موازات سامان بخشی و تكميل تابلوهای راهنمای مسير در معابر اقدام كنيم، تصريح كرد: به این منظور، باید به نوعی عمل کنیم تا تابلوهای ترافیکی علاوه بر رانندگان، برای عابران پیاده نیز گویا شود.

وی با تأكيد بر اهمیت زيبايی اِلمان‌های ترافيكی همچون ايستگاه‌ها و پايانه‌های حمل و نقل عمومی و ضرورت توجه به رنگ و تركيب رنگ ها در اين سازه ها، اضافه كرد: بايد توجه داشته باشيم كه درآمد حاصل از تبليغات در اِلمان های ترافيكی برای نگهداری همان سازه‌ها يا در ساير بخش‌های حمل و نقلی هزينه شود و به اصطلاح اين درآمدها در محل خودش هزينه شود.

دستگاه «تی بی ام» در زیر میدان امام حسین(ع) مشغول به کار است

معاون شهردار تهران با اشاره با اينكه از محل درآمد تبليغات اِلمان‌های ترافيكی بايد در جهت بحث‌های مربوط به اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافيك هزينه شود، اظهار كرد: در منطقه 7 بالغ بر 19 نقطه حادثه خیز ترافیکی شناسایی شده که هر چه زودتر باید نسبت به مناسب سازی این نقاط اقدام شود، چرا که اعتقاد داریم هیچ اقدامی مهم تر از تأمین ایمنی شهروندان وجود ندارد.

حسينی با بيان اين كه در حال حاضر 11 ايستگاه مترو در محدوده منطقه 7 وجود دارد كه با راه اندازی خط 6 مترو، دو ايستگاه ديگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه می‌شود، تصريح كرد: دستگاه  بزرگ حفار مترو موسوم به «تی بی ام» خط 6 مترو در زیر میدان امام حسين (ع) مشغول به کار است و با اتمام كمتر از يك هزار متر حفاری باقی مانده، نسبت به خروج اين دستگاه از مسیر مذکور اقدام می شود.

وی با تأكيد بر اين كه بحث پياده‌روهای شهر و قابل استفاده کردن آنها براي همه شهروندان از جمله آنها که دارای مشكلات جسمی ـ حركتی هستند، يكي از اولويت‌های اصلی‌مان برای سال آينده است، اضافه كرد: مناطق شهرداری بايد با شناسايی دقيق پياده‌روهای واقع در محدود خود،‌ آنها را اولويت‌بندی کرده و نسبت به مناسب‌سازی اين پياده‌روها اقدام كنند.

اختصاص 10 درصد از کل سرویس‌های حمل و نقل عمومی به جانبازان و معلولان

معاون شهردار تهران با اشاره با اينكه بايد نسبت به ترسيم «نقشه پياده راه‌های پايتخت» شامل نقشه تمامی پياده‌روهای مناطق 22 گانه تهران با هماهنگی ميدانی شهرداری های مناطق و طراحی مهندسی ستاد اقدام شود، اظهار كرد: «نقشه پياده راه های تهران» بر مبنای سياست «پياده محوری» مديريت شهری ترسيم شده و بر اساس آن، باید نسبت به ساماندهی پياده‌روها و برطرف كردن دست اندازهای موجود در معابر پياده اقدام شود.

حسينی با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين مشكلات افراد معلول برای حضور و تردد در سطح شهر، فقدان پياده‌روهای مناسب است، تصريح كرد: بر اساس تدبیر شهردار تهران، 10 درصد از كل سرویس های حمل و نقل عمومی بايد به معلولان و جانبازان اختصاص یابد و به این منظور، از 500 دستگاه اتوبوس جدیدی که قرار است به زودی وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود، 50 دستگاه آن به معلولان اختصاص می‌یآبد.

وی با تأكيد بر اينكه خواه ناخواه شهر در حال ساخته شدن و توسعه است و در منطقه ای مانند منطقه 7 كه بيش از 50 درصد محدوده آن را بافت های فرسوده تشكيل می‌دهند، نیاز به توسعه و نوسازی بیشتر است، اضافه كرد: از اين رو، آثار و نتايج بسياری از طرح هایی که امروز تصميمات آن اتخاذ و اجرای آن آغاز می‌شود، ممکن است 10 سال بعد مشخص شود.

آموزش های پارک ترافیک در حکم شیر مادر برای کودکان

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه ترافيكی به مباحث معماری و شهرسازی، از «عارضه سنجی ترافيكی» به عنوان جزء لاينفك صدور پروانه ساختمانی نام برد و اظهار کرد: برای نمونه، موضوع «تأمين پاركينگ» به عنوان موضوعی بسيار مهم باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که از حیاتی ترین مباحثی که در شهرهای پيشرفته جهان مطرح است و بخش قابل توجهی از نظم و انضباط این شهرها در حوزه شهرسازی به آن باز می‌گردد، موضوع «بر و کف» است.

حسينی با بيان اين كه «پارك های آموزش ترافيك» از اهميت ويژه‌ای برخوردارند و آموزش هايي كه در اين پارك ها به كودكان داده می‌شود، نه تنها در تبديل شدن آنها به شهروندانی قانونمند، بلكه در حفظ جان آنها در سنين كودكی و حتی بزرگسالی نيز می‌تواند مؤثر باشد، تصريح كرد: از اين رو، می‌توانيم بگوييم «پارك های آموزش ترافيك» و آموزه‌هايی که در اين پارك‌ها به کودکان منتقل می‌شود، در حكم «شير مادر برای فرزند» است.

وی در پايان با تأكيد بر اين كه هر گونه طرح ساماندهي ترافيك بايد مصوبه «شورای ترافيك شهر تهران» را داشته باشد، بیان كرد: معمولاً در 6 ماهه دوم سال، طول روزها کوتاه تر و ساعات روز كمتر و به موازات آن حجم ترافيك بيشتر می‌شود، ضمن اين كه لزوم برخورد با متخلفان از جمله موتورسيكلت سواران متخلف به منظور ايجاد نظم و انضباط در شهر و کنترل و کاهش ترافیک را نبايد فراموش كنيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.