سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اسلام دین تمدن ساز و پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسلام دین تمدن ساز و پاسخگو برای تمام نیازهای بشریت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در جلسه تفسیر سوره احزاب که در شبستان روضه مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: دلیل اصلی تجدید نبوت‌ها و آمدن پیامبران جدید، دو نکته بوده است ابتدا تحریف دین سابق، به گونه‌ای که از کتاب خدا و تعالیم پیامبر پیشین امور بسیاری تحریف شده باشد و دیگری تکامل بشر در طول تاریخ که مقتضی نزول قوانین جامع‌تر و کامل‌تر بوده است.
وی گفت: اما پس از نبی مکرم اسلام(ص)، این دو امر واقع نشده است زیرا قرآن، بدون آنکه کلمه‌ای از آن تحریف شود، در میان مردم باقی است و دیگر آنکه جامع‌ترین و کامل‌ترین قوانین در آن مطرح شده و بر اساس علم خداوند، تا روز قیامت هیچ نیازی برای بشر نیست، مگر آنکه حکمش در اسلام بیان شده باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از پیامبر اسلام(ص) اگرچه ارتباط با وحی متوقف شده، اما ارتباط با غیب قطع نشده است بعد از پیامبر(ص) دیگر وحی نازل نمی‌شود، اما حضرات معصومین(ع) از ارتباط با غیب برخوردار و به تمام امور ما آگاه هستند، همچنین امدادهای غیبی به انسان‌های شایسته می‌رسد؛ حتی افراد عادی اگر متقی باشند، نور الهی پیدا می‌کنند و خداوند راه حق را به نحوی به آن‌ها نشان می‌دهد.
حجت الاسلام رییسی گفت: ذکر خداوند، مراتب متعددی دارد از جمله آنها ذکر زبانی، قلبی و عملی است، گاهی آدمی فقط ذکر زبانی دارد و فکر او در جای دیگر سیر می‌کند، گاهی هم فقط ذکر قلبی داریم. مرتبه ذکر قلبی از زبانی و ذکر عملی از ذکر قلبی بالاتر است، ذکرعملی بهترین نوع ذکر است.
وی تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از ذخایر و گنجینه‌های الهی برای انسان‌ها دانست و گفت: ذکر کثیر به معنای بسیار به یاد خدا بودن و از خدا غافل نشدن است و کسی را می توان اهل ذکر کثیر دانست که در هر حال و در هر شرایط، به یاد خدا باشد، یعنی اینکه بداند عالم همه محضر خداست.
انتهای پیام// م.م


برچسب ها: اسلام ، دین تمدن ، بشریت ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.