سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کمک نخبگان به توسعه کرمان

استاندار کرمان گفت: جامعه مشورتی از نخبگان استان از هفته آینده رسما کار خود را به منظورکمک کارشناسی به توسعه استان آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی درجلسه شورای برنامه ریزی استان که با رویکرد بررسی بودجه پیشنهادی دولت برای سال 96برگزارشد، گفت:درآمد استان کرمان 31درصد نسبت به سال قبل ر بوجه افزایش داشته است ،هرچندبوجه 96هنوز پیشنهاد است اما مدیران دستگاهها باید باوزارتخانه های خود ونیز نمایندگان استان درمجلس سهم دستگاههای خود را دربودجه افزایش دهند وازبودجه خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه درآمد استان 3برابر متوسط کشوری افزایش یافته است اظهار کرد:به غیر از بخش های صنعت ،معدن وبازرگانی که چارچوب وضوابط دارند بقیه موسسات وشرکت ها وبنگاههایی در کشور واستان ممکن است پیشنهاداتی برای توسعه استان داشته باشند که ما از این پیشنهادات استقبال می کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه این افزایش درآمد نتیجه اقدامات موثر استان در حوزه مثلث توسعه اقتصادی بود گفت: اگر مدیران بخش های مختلف سهم خود از درآمدهایی که در استان پرداخت می شود را پی گیری کنند، می توانیم به نتایج بهتری در توسعه همه جانبه استان برسیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه رسمی جامعه مشورتی نخبگان استان افزود: یک سری طرح ها تاثیرات نسلی یا جامعه شناسی دارد وتبعاتی می تواند داشته باشد که پیش بینی شده این طرح ها وپیشنهادات در جامعه نخبگان کرمان بابیش از 100عضو مطرح شود که این افراد اغلب کارشناسان ورزیده استان در تمام حوزه ها هستند .

استاندار کرمان تاکید کرد: درجلسات این جامعه مشورتی نخبگان هرگونه طرحی که آثار اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی دارد مطرح می شود که این هم اندیشی نخبگان استان برای همگرایی وهم افزایی توسعه در استان اقدام خوبی است ومی تواند زیربنای خیلی اقدامات در50سال آینده باشد.

وی از افزایش 31درصدی درآمد استان در بودچه 96خبرداد وگفت: سهم کرمان در این بخش سه برابر متوسط کشوری است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نخبگان ، توسعه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.