سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تجلیل از پژوهشگران برترمرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی

از پژوهشگران برترمرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی آذربایجان غربی تجلیل شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی و روسای مرکز تحقیقات و مسئولان سازمانی از چهار نفر محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این آیین ضمن تقدیر از زحمات محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی ، پاسداشت و تجلیل از پژو هشگران و برگزاری اینگونه برنامه ها را برای رسیدن به اهداف و برنامه های افق 1404 موثر و تاثیر گذار اظهار کرد و گفت: ما می توانیم در این افق در صدر مسایل و دانش علمی منطقه قرار بگیریم.

اسمعیل کریم زاده افزود: با همین تواناییهای موجود ما توانستیم امسال در تولید گندم در کشور به خودکفایی برسیم واین امر نیزدر سال83 نیز محقق شد که ما باید این این فعالیتها را به شکل پایدار و منسجم توسعه دهیم .

کریم زاده ادامه داد: بخش کشاورزی نیاز به حمایت جدی دارد و باید با رویکرد پژوهش محور اداره شود و ما باید بیشترین اهتمام را بر روی پژوهش بگذاریم و با استفاده از ظرفیتها و توانایی محققان در جهت رسیدن به کشاورزی پایدار تلاش نماییم .

غفاری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این آیین با ارائه گزارشی جامع از روند اجرای طرحهای تحقیقاتی در این مرکز گفت: عملیاتی شدن کارهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی و دانش محور شدن این بخش تاثیر بسزایی در درآمدزایی و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک گندم و چغندر قند دارد.

وی افزود: نقش محقق با مروج وسایر عوامل دخیل در چرخه تولید نقش بی بدیلی است به گونه ای که امسال در تولید گندم دیم در سطح استان افرایش 8درصدی تولید را داشتیم و یا در تولید یک نمونه رقم که هنوز معرفی نشده است 11 تن در هکتار تولید شده است .

در ادامه رضایی معاون پژوهشی مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی استان از روند انتخاب پژوهشگران برتر گزارشی را به حاضرین ارائه کرد و در پایان این مراسم از سلیمان محمدی ، زمردی، پاشاپور و پدرام به عنوان محققان برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و ازمحسن نورمحمدی به عنوان روابط عمومی برتر ادوار مختلف سازمان تحقیقات در طی سالهای گذشته ورتبه دوم کشوری درسال94 نیز با اهدای لوح وهدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.