سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

جمع آوری بیش از 6.7 میلیارد ریال زکات در جغتای

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جغتای گفت: از ابتدای امسال 6 میلیارد و 730 میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رضا مسکنی افزود: یک میلیارد و 173 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی جمع آوری شده از کشاورزان و باغداران شهرستان، بین خانواده های ایتام و نیازمندان توزیع شد.
وی گفت: در زمینه زکات غیرنقدی مستحبی نیز 170 درخت میوه توسط خیرین و باغداران به دبیرخانه ستاد زکات این شهرستان اهدا و پلاک کوبی شد.
مسکنی افزود: زکات ثبتی عمرانی نیز بیش از 2 میلیارد و 867 میلیون ریال بود که برای هزینه های عمرانی شامل تکمیل طرح سالن ورزشی روستای محمد آباد، ایجاد دارالقرآن و بازسازی مسجد خاتم الانبیاء (ص) روستای خداشاه و تکمیل بنای مسجد جامع روستای فیض آباد اختصاص یافت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جغتای میزان زکات انتظامی این شهرستان را نیز بیش از 2 میلیارد و 546 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار زکات صرف تکمیل مسجد جامع روستای محمد آباد، ساخت زینبیه روستای راه چمن، طرح های عمرانی روستای قلعه نو، گلدسته مسجد جامع روستاهای گوری و عباس آباد و ساخت خانه بهداشت روستای زمند شده است.
مسکنی گفت: امسال در زمینه فرهنگ سازی زکات 20 عامل افتخاری و مبلغ با این کمیته همکاری کردند و بیش از 100جلسه چهره به چهره در روستاها برگزار شد.
وی افزود: 347 سالمند بالای 80 سال و 60 بیمار زمین گیر در این شهرستان وجود دارند که با توجه به نگهداری مداوم و درمان بیماری آنها هزینه زکات برای این اقشار در اولویت است.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، جغتای ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.