سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی از جریانات بدشان نمی‌آید رقیبی برای روحانی بتراشند/شکل گیری ائتلاف به معنی نبود اختلافات میان طرفین نیست

سخنگوی حزب اعتدال توسعه گفت:برخی از جریانات سعی می‌کنند تا رقیبی برای روحانی بتراشند و بدشان نمی‌آید که گزینه دیگری از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در کنار روحانی معرفی شود.

اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ساز و کار حضور حزب متبوعش در انتخابات 96 و ائتلاف احتمالی با اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تصور ما در اعتدال توسعه این است که آنچه که در ائتلاف سال 92 به وقوع پیوست یک استراتژی بسیار بزرگ برای اعتدال‌گرایان، حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان بود.
 
وی افزود: همان طور که در انتخابات 94 این ائتلاف ادامه پیدا کرد، امیدواریم در انتخابات آینده نیز این استراتژی ادامه پیدا کند و البته این به آن معنا نیست که وقتی اتئلافی شکل گرفت در آن مشکل یا حرف و حدیثی میان طرفین وجود نداشته و ممکن است اختلافاتی نیز وجود داشته باشد.
 
شجاعی در ادامه تصریح کرد: این اختلافات ممکن است به وجود بیاید و برخی افراد نیز رفتارهای خارج از محدوده نشان دهند اما تصمیم کلی بر این است که این ائتلاف ادامه پیدا کند و ما بر این مسئله اصرار و تمایل داریم و تا آنجا که از بزرگان جریان اصلاحات شنیده‌ایم آنها هم بر این مسئله مصر هستند اما هنوز با توجه به اینکه فضای انتخاباتی آغاز نشده جلسه مشترکی میان حزب اعتدال و توسعه و اصلاح‌‌طلبان برگزار نشده است.
 
سخنگوی حزب اعتدال توسعه در مورد معرفی گزینه‌ای به غیر از حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات 96 توسط اصلاج طلبان گفت:این اقدام از سوی اصلاح‌طلبان بعید به نظر می‌رسد و گاهی برخی افراد به صورت شخصی به اظهار نظر می‌پردازند اما معرفی گزینه‌ای به غیر از حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات نظر جمع جریان اصلاحات نیست و بعید است کاندیدای رقیبی از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شود.
 
شجاعی در مورد دلایل ائتلاف حزب اعتدال و توسعه با جریان اصلاحات با توجه به مشخص بودن گزینه هر دو جریان برای انتخابات پیش رو تصریح کرد: برخی از جریانات سعی می‌کنند تا رقیبی برای روحانی بتراشند و بدشان نمی‌آید که گزینه دیگری از سوی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در کنار روحانی معرفی شود اما باید گفت گزینه‌ای به غیر از وی برای انتخابات وجود ندارد و ائتلاف بر این است که این اجماع که در سال 92 تشکیل شد برای 96 نیز ادامه پیدا کند.
 

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.