سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمدهای هنگفت هکرها از کلیک روی آگهی

هکرها این روزها روش های تازه ای برای کسب درآمد یافته اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال هاست تبلیغات اینترنتی در جهان به یکی از راه های کسب درآمد تبدیل شده است. طبق گزارشی که سال 2013 منتشر شد؛50 درصد از تبلیغات اینترنتی توسط انسان ها دیده می شوند و مابقی آن ها از طریق بات های اینترنتی.

سال 2011 بود که شبکه ای تقلبی که فعالیتش کلیک روی آگهی های موسوم ZeroAccess بود کشف شد. حالا این شبکه تقلبی کلیک، کشف شده و درآمد روزانه اش چیزی حدود 3 تا 5 میلیون دلار تخمین زده شده است.

نکته قابل تامل این است که شرکت های تقلبی کلیک، سالانه مبالغ هنگفتی به سفارش دهندگان و نمایش دهندگان آگهی خسارت وارد می کنند. تقلب جدید را شرکتی امنیتی با نام White Ops کشف کرده است. در این تقلب صدها هزار آدرس دروغین اینترنتی ثبت شده که شبکه بزرگی از کامپیوتر ها در دالاس و آمستردام با اجرای برنامه Methbot رفتارهای طبیعی کاربران را شبیه سازی می کردند؛ گویی که هزاران نفر در حال بازدید از سایت هستند و روی آگهی ها کلیک می کنند.

در این میان هکرها صفحاتی طراحی کرده بودند که شباهت بسیاری به سایت های معتبر اینترنتی مانند نیویورک تایمز و CNN داشتند. بات های طراحی شده را مشغول به پخش فیلم در سایت می کردند و از این طریق 300 میلیون بار آگهی ویدئویی از طریق بات ها اجرا می شد.

این اولین بار نیست که هکرها آگهی های ویدئویی را نشانه گرفته اند چون هزینه پرداخت شده برای نمایش یک ویدئو تبلیغاتی بیشتر از کلیک بر روی سایر سایت ها است.

 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.