سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

سرمایه گذاری 5 هزار و 400 میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند طی 8 ماه سال جاری

طی هشت ماه سال جاری، 5 هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند عملیاتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معتمدی  معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اروند در راستای جذب سرمایه گفت:میزان سرمایه گذاری عملیاتی در این منطقه طی هشت ماه سال 94، حدود 4 هزار و 670میلیارد ریال بود که میزان سرمایه گذاری سال جاری افزایش 16 درصد را نسبت به سال 94 نشان می دهد.

محمدرضا معتمدی افزود:البته مجموع سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال 94، حدود یکهزار و 120میلیارد تومان بود که این میزان سرمایه گذاری صرف خرید تجهیزات و ماشین آلات شد.

وی گفت:طی هشت ماه امسال، سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی نیز حدود 30 میلیون دلار بود که با توجه قرادادهای منعقد شده، این مبلغ افزایش می یابد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند از آلمان، عراق، چین، هند، ترکیه، آذربایجان، اسپانیا، امارات متحده عربی و هلند به عنوان سرمایه‌گذاران خارجی منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود:شرکت‌های بین‌المللی وابسته به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی، شرکت‌های صنایع پشتیبان صنعت نفت نیز در بخش‌هایی نظیر حفاری در این منطقه شروع به کار کرده‌اند.

وی در خصوص فعالیت بانک های خارجی در این منطقه نیز گفت:در این حوزه به دنبال فعالیت دو بانک خارجی در منطقه آزاد اروند هستیم که مذاکراتی در این زمینه انجام شده و منتظر مجوز بانک مرکزی هستیم و به محض صدور این مجوز، بانک‌ها در این منطقه مستقر می شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.