سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

يك قلاده روباه رهاسازی شد

يك قلاده روباه معمولي در منطقه حفاظت شده هفت شهيدان مسجدسلیمان توسط يكي از دوستداران محيط زيست به این اداره تحويل و رهاسازي شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازمهدي زمانپور مسئو ل منطقه حفاظت شده هفت شهيدان از رهاسازي يك قلاده روباه معمولي در منطقه حفاظت شده هفت شهيدان مسجدسلیمان خبر داد.

وی  با اشاره به اينكه به طور معمول برخي گونه‌هاي حيات وحش براي يافتن غذا يا به دليل گم شدن از محيط زندگي طبيعي خود دور شده و وارد شهرها مي‌شوند اظهار کرد : اين گونه كه در انبار يك خانه به دام افتاده بود توسط يكي از دوستداران محيط زيست به اداره محيط زيست تحويل و پس از اطمينان از سلامت آن توسط انجمن نگين ايران زاگرس در منطقه حفاظت شده هفت شهيدان رهاسازي گرديد.

لازم به یادآوری است روباه معمولي به علت داشتن دم بلند و پشمالو با نوك سفيد، پوزة باريك، گوش‌هاي بزرگ و سيخ كه پشت آنها سياه يا قهوه‌اي است به آساني ميسر مي‌باشد. رنگ موهاي پشت در مناطق مختلف متفاوت، و معمولاً خاكستري متمايل به قهوه‌اي تا نخودي است . شبگرد است، اوايل غروب و صبح زود فعاليت بيشتري دارد. در فصل جفت‌گيري، زمان تهيه غذا براي بچه‌ها و مواقع مريضي، روزها نيز مشاهده مي‌شود. حيواني تكزي است، ولي در زمان جفت‌گيري و نگهداري از بچه‌ها زندگي مشترك دارد. رژيم غذايي اين گونه بستگي به مواد قابل دسترس دارد، معمولاً از پستانداران كوچك نظير موش و خرگوش، پرندگان و جوجه آنها، خزندگان، حشرات و ساير بي‌مهرگان تغذيه مي‌كند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.