سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش مالی 9 میلیاردی برای 750 طرح تحقیقاتی/ تاسیس 9 واحد ثبت بیماری ها در علوم پزشکی ایران محیا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پذیرش 920 طرح تحقیقاتی با بودجه 13 میلیارد تومانی، از تصویب و عقد قرار داد برای 750 مورد آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جواد حاج میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جشن تقدیر از پژوهشگران برتر علوم پزشکی ایران که صبح امروز در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، گفت: ۹۲۰ طرح تحقیقاتی با بودجه ۱۳ میلیارد تومانی در سال گذشته پذیرفته شد که پس از انجام بررسی های لازم امسال از این تعداد ۷۵۰ طرح با ارزش مالی بالغ بر ۹ میلیارد تومان به صورت عقد قرارداد با صاحبان طرح تحقیقاتی، وارد مراحل اجرایی شد.

وی با تاکید بر طراحی قالبی هدفمند برای اجرای طرح های پژوهشی و رسیدن به هسته های پژوهشی اظهار داشت: به همین منظور، تعداد مراکز توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستانها از ۲ مرکز به ۶ مرکز افزایش یافت و علاوه بر آن مقدمات تاسیس ۹ واحد ثبت بیماریها در دانشگاه علوم پزشکی ایران محیا شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه آزمایشگاه جامع تحقیقاتی نیز در حال راه اندازی است، تاکید کرد: واحد کوهورت کارکنان دانشگاه نیز برای سنجش دقیق میزان سلامتی و غربالگری بیماری ها در پرسنل راه اندازی شد که علاوه بر آن تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه از ۳۰ مرکز به ۴۲ مرکز افزایش یافت. 

وی با اشاره به تصویب راه اندازی یک پژوهشکده و قرارگیری پژوهشکده ای دیگر در مرحله تصویب، گفت: این در حالی است که هم اکنون ۵۵ دانشجوی دکتری پژوهشی، ۳ دانشجوی پزشک پژوهشگر و ۲ دانشجوی پسا دکتری در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر آن تاسیس پارک علم و فناوری سلامت و مرکز رشد، مراحل نهایی اش را طی می کند. 

به گفته وی، ۲۰ شرکت دانش بنیان سال ۹۳ هم اکنون به ۴۲ شرکت افزایش یافته و همه این موارد در جهت هموار کردن مسیر حرکت دانشگاه برای ارتقای آن با دانشگاه نسل ۳ و ۴ انجام می گیرد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.