سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین:

نگاه مجلس ایران برای توسعه همکاری ها با بوسنی مثبت است


رییس مجلس در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین گفت: مجلس ایران نگاه مثبتی به توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون با بوسنی دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صفت سوفتیچ رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین ظهر امروز (سه شنبه 30 آذر ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط دوکشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برحفظ حاکمیت ارضی و تداوم همبستگی اقوام مختلف در بوسنی تأکید دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود، افزود: در مجلس ایران نگاه مثبتی به توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون با بوسنی دارد و از افزایش مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور استقبال می‌کند.
 
لاریجانی با اشاره به معضل رشدگروه‌های تروریستی در منطقه و پیامدهای جهانی آن و با محکومیت اقدام تروریستی علیه جان سفیر روسیه در آنکارا، گفت: متأسفانه برخی کشورها با اقدامات نادرست خود زمینه رشد تروریسم و افراط‌ گرایی را با هدف دستیابی به اهداف نامشروع خود به وجود آوردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ،گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش کرده است و در این راستا آماده همکاری است.
 
لاریجانی در ادامه این دیدار با اشاره به سطح مبادلات دو کشور گفت: تلاش برای اتصال تجار، بازرگانان و بخش خصوصی دو کشور با هدف ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری اهمیت فراوانی دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش ارتباطات فرهنگی، علمی و توسعه صنعت گردشگری بین دو کشور تأکید کرد.
 
صفت سوفتیچ: اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک در بازگرداندن صلح  و امنیت به منطقه ستودنی است
 
صفت سوفتیچ رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به بوسنی در دوران جنگ این کشور،گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از معدود کشورها دردوران سختی و جنگ در بوسنی همواره در کنار ملت و دولت بوسنی حضور داشت و ملت ما هیچگاه این موضع دوستانه و برادرانه را فراموش نخواهد کرد.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین در ادامه،گفت: توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران در کنار مناسبات خوب سیاسی و پارلمانی بوسنی است.
 
وی با اشاره به رفت و آمد مقامات بلندپایه بوسنی به جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر، گفت: این ارتباطات نشان‌دهنده علاقمندی مسئولان و مردم بوسنی به توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین است.
 
صفت سوفتیچ همچنین با اشاره به اوضاع خاورمیانه گفت: اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک در بازگرداندن صلح  و امنیت به منطقه ستودنی است.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین با انتقاد از سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های تروریست‌ها و حامیانشان به نام اسلام دست به اینگونه اقدامات ضد بشری می‌زنند، گفت: تروریست معضل کنونی جهان به شمار می‌رود و باید تلاش شود تا در تمام سطوح برای مبارزه با آن اقدام جهانی صورت گیرد.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین در این دیدار با اشاره به همزیستی اقوام و پیروان ادیان الهی در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسبی در زمینه زندگی صلح‌آمیز اقوام و اندیشه‌های گوناگون برای تمامی کشورهاست.
 
وی در پایان خواستار توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.