سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه ملی کارگران در بامیان:

حکومت محلی بامیان هیچ تلاشی در راستای اشتغال زایی انجام نداده است

اتحادیه ملی کارگران افغانستان در بامیان (امکا) می گوید که حکومت محلی بامیان هیچ تلاشی در راستای اشتغال زایی در این ولایت انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اعضای امکا روز دوشنبه (۲۹ قوس) در یک نشست خبری در بامیان، آمار بیکاری در بامیان را بلند خواندند.
این اتحادیه آمار دقیقی از میزان بیکاری در ولایت بامیان ارایه نکرد.

سید حبیب محمدی، مسوول دفتر بامیان اتحادیه ملی کارگران افغانستان گفت:"در ولایت بامیان از طرف حکومت محلی هیج نوع شغل زایی بشکل جدید(مدرن) صورت نگرفته و مردم هنوز به همان کار و کسب سنتی خود مشغول است".

این اتحادیه همچنان از تصرف جایداد هایش توسط برخی از نهادهای دولتی به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان رسیدگی حکومت به این مشکل شان شدند.

اعضای این اتحادیه مدعی اند که جریان هایی تلاش دارند تا مالکیت قسمتی از جایدادهای امکا را که توسط پول حق العضویت اعضای این اتحادیه خریداری شده به وزارت مالیه یا اداره اراضی بسپارد.

گفتنی است که براساس معلومات اعضای این اتحادیه؛ اتحادیه کارگران بامیان از سال ۱۳۴۳ ه. ش بدین سو فعالیت داشته و نزدیک به سه هزار۳۰۰۰ نفر در بامیان که شامل کارمندان دولتی و آزاد میباشند؛ عضویت اتحادیه ملی کارگران افغانستان را دارند.

باید یاد آور شد که تا هنوز وزارت مالیه و اداره اراضی درباره ادعای اتحادیه ملی کارگران افغانستان در بامیان واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.