سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رئیس مجلس بوسنی مطرح شد؛

لاریجانی: ایران همیشه حامی تمامیت ارضی بوسنی و هرزه گوین بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همیشه از تمامیت ارضی و اقوام خوب کشور بوسنی حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با سفت سوفتیج رئیس مجلس عوام بوسنی و هرزه گوین در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

لاریجانی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس مجلس عوام بوسنی و دوستانشان در ایران گفت: ما همیشه آینده خوبی را برای این کشور آرزو کرده‌ایم و از تمامیت ارضی و اقوام خوب این کشور حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: سفر رئیس جمهور بوسنی به ایران پیش از این نشانگر عزم این کشور برای ارتقاء سطح روابط میان دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی بود.

وی بیان داشت: ما در مذاکرات خود در مورد روش‌های گسترش مسائل اقتصادی صحبت کردیم و برای رفع برخی موارد موجود اتفاق نظر داشتیم.

لاریجانی تأکید کرد: در زمینه گسترش همکاری‌های پارلمانی و استفاده از ظرفیت دو کشور برای همکاری و حل مسائل فرهنگی و علمی نیز صحبت شد.

وی با بیان اینکه در مورد حل و فصل مشکلات منطقه‌ای نیز دیدگاه‌های نزدیک بهم داشتیم، خاطر نشان کرد: سفر رئیس مجلس بوسنی و هیئت همراهشان بسیار مهم بوده و امیدواریم این گونه مراودات بیشتر از این شود.

در ادامه سفت سوفتیج رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین ضمن ابراز تشکر از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل دعوت از وی برای دیدار از ایران گفت: بنده برای اولین بار به ایران سفر می‌کنم و بسیار تحت تأثیر جذابیت‌ها، محبت‌ها و زیبایی‌های ایران قرار گرفته‌ام.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته کمک‌های قابل توجهی را به بوسنی داشته که بنده از سوی مردم و شهروندان کشورم این کمک‌ها و مساعدت‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس مجلس بوسنی با بیان اینکه اکنون شرایط جدیدی به وجود آمده است گفت: ما به خاطر توافق هسته‌ای که ایران به آن دست یافته است تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سفت سوفتیج ادامه داد: این یک صفحه جدیدی در روابط جهانی بوده و به عبارتی این موضوع پیروزی عقل و درک علیه تمام کسانی بود که در طول سالها با انجام تحریم‌ها نسبت به این مردم ستم کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در واقع این یک پیروزی بسیار بزرگ سیاسی برای ایران است.

رئیس مجلس بوسنی بیان داشت: همانطور که آقای لاریجانی فرمودند ما در مورد روابط دوجانبه میان دو کشور صحبت و تبادل نظر کردیم.

سفت سوفتیج در ادامه افزود: شرایط و ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند روابط میان دو کشور را بهتر از حال حاضر کند و سفررئیس جمهور بوسنی و همچنین بازدید هیئت عالی پارلمانی کشورم می‌تواند چارچوب و قالب سیاسی را برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی تأمین کند تا بیش از گذشته روابط گسترش یابد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مردم ایران خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهم تا در این راه کمک و همراه مردم ایران باشد.


برای مشاهده تصاویر این کنفرانس خبری اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لاریجانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.