سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان، میزبان همایش شهر سبز جهان اسلام می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: همایش «شهر سبز جهان اسلام» اسفندماه امسال در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی در نشست کمیته علمی و اجرایی نخستین همایش "شهر سبز جهان اسلام" با اشاره به اینکه این همایش با هدف بهره‌وری از ظرفیت‌های علمی در شهر سبز پایدار در همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: همدان به عنوان پایلوت شهر سبز شناخته شده و در بین کشورهای جهان اسلام نخستین بار است که شهری با این عنوان شناخته و معرفی می‌شود و ما برای بهره‌وری بیشتر از این ظرفیت درصدد برگزاری همایش شهر سبز هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته‌های علمی و اجرایی در راستای برگزاری همایش تشکیل شده‌اند گفت: کمیته علمی با دریافت مقالات معتبر علمی از اساتید برجسته کشور به غنای علمی مطالعات شهر سبز خواهد افزود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: همایش شهر سبز جهان اسلام در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه امسال‌ در همدان برگزار می‌شود و علاقمندان و صاحب‌نظران تا 20 دی ماه مهلت ارسال مقالات علمی به دبیرخانه همایش را دارند.

وی افزود: تا 10 روز پس از پایان فراخوان مهلت تمدید و جمع‌بندی مقالات معین شده و پس از آن داوری علمی مقالات با حضور اساتید و صاحب‌نظران آغاز خواهد شد و نتایج نهایی 16 بهمن ماه اعلام می‌شود.

مولوی با اشاره به اینکه سفارش مقالات تخصصی نیز در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد بیان کرد: افرادی که مقالاتشان پذیرفته شود از شرایط اسکان و پذیرایی رایگان برای حضور در همایش برخوردار خواهند شد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه پایگاه جهانی علوم جهان اسلام همایش شهر سبز را پذیرفته و ثبت کرده است اظهار داشت: این موضوع برای مقالات برتر همایش حائز اهمیت است چرا که برای مقالات برتر امتیاز محسوب می‌شود.

وی به ظرفیت علمی پربار دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همدان از نظر علمی دارای ظرفیت‌های مطلوبی است و به همین دلیل از معاونت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای حضور در این جلسه دعوت شده تا با بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌های شهر کمیته علمی و پژوهشی همایش را فعال کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تدوین شرایط اجرای همایش توسط کمیته اجرایی عنوان کرد: اعتبار مورد نیازی که توسط کمیته اجرایی برای برگزاری همایش پیش‌بینی شده حدود 100 میلیون تومان است و ما تلاش می‌کنیم این همایش با نگاه اقتصادی و به دور از ریخت و پاش و هزینه‌های اضافی برگزار شود.

وی افزود: به دلیل تلاشی که در برگزاری بهینه و اقتصادی مراسم داشته‌ایم و ملاحظه شرایط مالی شهرداری، از دعوت از میهمانان خارجی و وجه بین‌المللی همایش صرف نظر شده و در سطح ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.