سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

اعلام آمادگی کمیته ها برای برگزاری جشن های دهه فجر

حدود۱۶ کمیته در استان سمنان عهده دار برگزاری جشن های دهه فجر دراین استان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نخستین جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت سمنان ضمن اشاره به اینکه از ۱۸ کمیته جانبی دهه فجر، ۱۶کمیته در استان تشکیل شده است، ابراز داشت: برخی از این کمیته ها می توانند زمینه حضور مردمی را در مدیریت و برنامه جشن های دهه فجر برعهده گیرند که کمیته قرآنی، تشکل های دینی و مذهبی، اصناف، موسسات قرآنی، بسیج و ... در زمره این کمیته ها هستند.

حجت الاسلام علی شکری افزود: امروز باید برنامه ریزی های دهه مبارک فجر به سمتی پیش رود که حضور و نقش مردم در راس امور پررنگ تر شود چرا که این انقلاب متعلق به مردم است و امروز مردم شهید پرور استان سمنان سهام دار این انقلاب ۳۷ساله هستند.

وی اظهارداشت: راهکار مردمی کردن جشن های دهه فجر نیز فعالیت کمیته های جانبی و کمک گیری از ظرفیت های مردم در تشکل های دینی، قرآنی، مذهبی و حتی ان جی او های فعال در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است که امیدواریم این مقوله مد نظر ستاد برگزاری جشن های دهه فجر استان قرار گیرد.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود، دهه فجر را زمانی برای ارتقای اعتماد عمومی به نظام دانست و گفت: از پیامبر(ص) نقل است که می فرمایند «هنگامی که از برادرت سه خصلت دیدی به او امیدوار باش نخست «حیا، امانت داری و صدق و راستی» لذا مهمترین ویژگی پیامبر (ص) نیز در واقع امانت داری بود که این سرمایه در کنار مهربانی کمک کرد تا ایشان بتوانند شریعت خود را بر امت جاهلی عرب ارائه دهد و بتواند امت جاهل را به امت اسلام تبدیل کند.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.