سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت ایتالیا به دنبال دریافت کمک 20 میلیارد یورویی برای نظام بانکی

دولت ایتالیا احتمالا به زودی درخواستی برای دریافت کمک 20 میلیارد یورویی به منظور حمایت از بخش بانکی تضعیف شده اش ارائه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ دولت ایتالیا به منظور حمایت از نظامی بانکی کشور و نجات بانک "مونته دی پاسکی دی سیه‌نا" به زودی درخواستی برای دریافت وام 20 میلیارد یورویی به پارلمان این کشور ارسال خواهد کرد.

سومین بانک بزرگ ایتالیا برای ادامه کار خود به 5 میلیارد دلار سرمایه خالص تا پایان ماه جاری نیاز دارد. در صورتی که این بانک نتواند از بخش خصوصی سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورد، احتمالا به کمک دولت نیازمند خواهد شد.

این بانک در حال حاضر با مشکلات مالی بسیاری مواجه است و به عنوان ضعیف ترین بانک منطقه یورو شناخته می شود.

پائولو جنتیلونی، نخست وزیر جدید ایتالیا که دولتش تنها هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، به دلیل این که سرمایه گذاران خصوصی در صورت کمک مالی اتحادیه اروپا دچار ضرر می شوند تحت فشار قرار گرفته است.

وی این درخواست را یک "اقدام پیشگیرانه" توصیف کرد و افزود: "ما باور داریم که این وظیفه ماست تا از ذخایر بانکی حمایت کنیم. من امیدوارم تمام گروه های سیاسی پارلمان نیز در انجام این وظیفه شریک باشند."

"پیر کارلو پادوان"، وزیر اقتصاد ایتالیا، نیز اظهار کرد که این کمک مالی به منظور افزایش سطح سرمایه شناور در نظام بانکی و کمک به بانک های تضعیف شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.