سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شست و شوی مغزی کودکان بدست داعش برای انجام حملات تروریستی در غرب

در پی تلفات سنگین داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی برای حفظ سلطه خود به استخدام کودکان روی آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه ایندیپندنت در مطلبی نوشت: گروه تروریستی داعش با اختراع نرم افزارهایی برای پسران و دختران کوچک در مناطق تحت تصرف خود سعی دارد دسترسی آنها را به وبسایتهای تروریستی افزایش دهد و در نتیجه برای حفظ سلطه خود در سوریه و عراق از آنها در جنگ ها استفاده کند. 

مقامات نظامی و امنیتی انگلیس اعلام کردند: تلاش داعش برای ایجاد نسل جدیدی از تروریستهای جوان در حالی رخ داده است که شواهدی در خصوص افزایش استخدام کودکان و نوجوانان در غرب در این گروه تروریستی بدست آمده است. گروه تروریستی داعش سعی دارد از این جوانان برای انجام حملات تروریستی در اروپا، آمریکا و خاورمیانه استفاده کند.

بر اساس آخرین برآوردها، در پی تلفات سنگینی که گروه تروریستی داعش در موصل عراق و رقه سوریه متحمل شده است، تعداد کودکانی که برای این گروه تروریستی می جنگند افزایش چشمگیری یافته است (بیش از 50 هزار نفر).

تاکنون حدود 300 تروریست کودک که بیشتر آنها در حملات انتحاری شرکت کرده بودند، کشته شده اند. گزارشها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش بیش از 1500 کودک را در یکی از اردوگاه های خود آموزش داده است. مقامات امنیتی انگلیس هشدار داده اند زمانی که جنگ پایان یابد این دختران و پسران جوان بخاطر تجربیات تلخی که داشته اند، با مشکلات جدی روبرو می شوند. 

مقامات امنیتی همچنین اعلام کردند اینترنت یکی از شیوه های داعش برای شست و شوی مغزی کودکان و نوجوانان در غرب و خاورمیانه است. دولت انگلیس اعلام کرد در 12 ماه گذشته از خروج حدود 50 کودک و نوجوان از این کشور برای رفتن به سوریه جلوگیری به عمل آورده است. در سال گذشته این رقم 23 نفر بود و بیشتر آنها را افراد بالغ تشکیل می داد.

همچنین در هفته گذشته دهها نفر که همه آنها نوجوان بودند به ظن تلاش برای انجام حملات تروریستی در تعطیلات کریسمس در بلژیک بازداشت شدند.

به نوشته ایندیپندنت، گروه تروریستی داعش کیوسک هایی را در سوریه و عراق راه اندازی کرده است که کودکان می توانند با استفاده از نرم افزارهایی مخصوص، مجله گروه تروریستی داعش را به صورت آنلاین مطالعه کنند و به وبسایت های این گروه دسترسی داشته باشند.

"جان دوریان"، عضو ائتلاف ضد داعشِ آمریکا اعلام کرد: داعش یک نرم افزار ویژه نیز برای شستشوی مغزی کودکان اختراع کرده است. این نرم افزار به آنها عربی آموزش می دهد؛ اما بیشتر از لغاتی مثل تانک و نارنجک برای آموزش استفاده می کند. داعش حتی به کودکانی که برای انجام حملاتی در غرب داوطلب شوند، جایزه می دهد. هدف آنها باید مکان هایی مثل مجسمه آزادی آمریکا، ساعت بیگ بن انگلیس و برج ایفل فرانسه باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.