سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سفر رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین به اصفهان

رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین: آنچه امروز در اصفهان مشاهده کردم زمینه ای برای انجام مذاکرات پرمحتوا با مقامات تهران خواهد بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ صفت سوفتیچ در دیدار با استاندار اصفهان گفت: یکی از اهداف سفر رئیس جمهور بوسنی و هیئت همراه  به ایران و اصفهان ایجاد یک چارچوب مناسب برای تجار و فرهنگیان بمنظور توسعه ی بهتر و ارتقای روابط تجاری و فرهنگی بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که به اصفهان سفر می کند، گفت: بازدید از اصفهان ما را به شدت تحت تاثیر قرار داد و زمانی که وارد میدان نقش جهان شدم زبانم از زیبایی های این میدان قاصر شد و  معماری مسجد امام  مراشگفت زده کرد.

صفت سوفتیچ افزود: استنباط می کنم که مردم اصفهان موفق شدند که زیبایی های مادی و معنوی را به هم پیوند دهند و آنچه که امروز در اصفهان مشاهده کردم بی شک زمینه ای را برای انجام مذاکرات پرمحتوا با مقامات تهران فراهم کرد.

رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه روابط دو کشور می تواند بهتر از این باشد، گفت: با توجه به کمک هایی که ایران در گذشته به کشور بوسنی و هرزگوین داشته است و تمایلات دو طرف برای ارتقای روابط می توانیم برای توسعه ی همکاری ها و تعاملات اقدام کنیم.

صفت سوفتیچ ضمن ابراز خرسندی از توافقات هسته ای ایران و بهبود روابط ایران با دیگرکشورهای دنیا، گفت: باید تلاش شود که از این فرصت استفاده کنیم و موانع را از سر راه برداریم.

رئیس مجلس سنای بوسنی و هرزگوین افزود: با توجه به دیدارهای رئیس شورای سیاستگذاری بوسنی و هرزگوین و همچنین دیدار هیأت پارلمانی از ایران و اصفهان، می توان گفت که مقدمه و چارچوب برای توسعه و ارتقای روابط فراهم شده است.

سوفتیچ در پایان اظهارداشت: ظرفیت های تجاری و فرهنگی بالای این استان و خونگرمی مردم اصفهان نقش بسیار بسزایی را در توسعه ی روابط تجاری و فرهنگی بین دو کشور می تواند ایفا کند.

انتهای پیام/س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.