سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده مجلس افغانستان:

غربی‌ها همزمان به دولت، طالبان، داعش و القاعده کمک می‌کنند

عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: کشورهای غربی همزمان به دولت وحدت ملی، طالبان، داعش و القاعده کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فکوری بهشتی روز دوشنبه در نشست علنی مجلس از رئیس این نهاد خواست که مقدمات بازنگری پیمان های امنیتی با کشورهای غربی ازجمله آمریکا را فراهم آورد تا چنانچه در این پیمان ها کاستی هایی وجود دارد، برطرف شود.
وی تأکید کرد: کشورهای خارجی که در افغانستان حضور نظامی دارند، کم کم از کنترل خارج شده و کارهای انجام می دهند که به نفع دولت و مردم این کشور نخواهد بود.

بهشتی گفت: اگر به این موضوع رسیدگی لازم نشود ترس آن وجود دارد که افغانستان به سوریه دوم مبدل شود.

نمایندگان درخواست کردند که بازنگری پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را در دستور کار مجلس قرار دهند اما به دلایل نامعلومی این درخواست منتفی شد.

پیش از این نیز «عبیدالله بارکزی» نماینده «ارزگان»، «عثمانی فراهی» نماینده «فراه» و «ملاتره خیل» نماینده کابل خواستار بازنگری و حتی لغو این پیمان شده بودند.

براساس گزارشهای دریافتی، بالگردهای ناشناس در استانهای ننگرهار و شمال افغانستان برای تروریست ها تجهیزات نظامی انتقال دادند.

ایرنا نوشت: ظاهرقدیر معاون مجلس نمایندگان هم گفت که در استان ننگرهار بالگردهای ناشناس در مناطق تحت کنترل داعش فروده آمده و تجهیزات نظامی و غذا به این گروه رساندند.وی اشاره ای به جزئیات بیشتر این موضوع نکرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.