سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برداشت 7 هزار تن پنبه در شهرستان پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود امسال۷ هزار تن محصول پنبه تولید و به مراکز خرید در سطح شهرستان تحویل داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حسنیان در بازدید از روند برداشت محصول پنبه در پارس‌آباد اظهار داشت: در حالی که مرکز و جنوب استان اردبیل پوشیده از برف است اما در شمال استان و منطقه مغان برداشت کشت دوم محصول پنبه آغاز شده است و کشاورزان منطقه مشغول فعالیت در اراضی کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اراضی زیر کشت رفته محصول پنبه در شهرستان تصریح کرد: امسال 2 هزار و 750 هکتار از اراضی آبی شهرستان به زیر کشت این محصول رفته که پیش‌بینی می‌شود 7 هزار تن محصول پنبه تولید و به مراکز خرید در سطح شهرستان تحویل داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ در حال حاضر4 کارخانه پنبه پاک‌کنی به عنوان مراکز خرید محصول پنبه کشاورزان در سطح شهرستان فعال هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات مناسب و مطلوبی را به پنبه‌کاران ارائه می دهند که براساس هماهنگی‌های بهای خرید تضمینی محصول پنبه کشاورزان نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

حسنیان در ادامه با بیان اینکه توسعه کشت پنبه زمینه‌ساز اشتغال بخش قابل توجهی از مردم در شهرستان شده و صرفه اقتصادی مناسبی دارد، اظهار کرد: محصول پنبه امسال در شهرستان پارس‌آباد برای 3 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.