سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

توسعه آمادگی دفاعی و امنیتی جزء محورهای برنامه ششم توسعه تعیین شد

نمایندگان در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، مسائل محوری این لایحه را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 آذرماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ماده 2 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 2 لایحه مذکور به شرح زیر است؛

ماده 2- موضوعات زیر مسائل محوری برنامه‌اند. دولت موظف است طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با آنها و همچنین مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صرفا در این حوزه‌ها را در بودجه سالانه ذیل کنند.

1-موضوعات خاص راهبردی شامل آب و محیط زیست

2- موضوعات خاص مکان محور شامل توسعه سواحل مکران و اروند و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری (حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده)، بافت‌های تاریخی و مناطق روستایی

3- موضوعات خاص بخشی پیشروی اقتصاد شامل معدن و صنایع معدنی، کشاورزی، گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل ریلی، فناوری‌های نوین، توسعه و کاربست علم و فناوری.

4- موضوعات خاص کلان فرابخشی در مورد بهبود محیط کسب و کار، اشتغال، فضای مجازی، بهره‌وری و تأمین منابع مالی برای کشور و نظام عادلانه پرداخت و رفع تبعیض بیمه‌های اجتماعی و ساماندهی و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی و رسیدگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی.

5- توسعه آمادگی دفاعی و امنیتی

انتهای پیام/
 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.