سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

انقلابی ماندن حوزه به صرف شعار میسر نمی‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه انقلابی ماندن حوزه به صرف شعار میسر نمی‌شود، گفت: در شرایط کنونی باید به خوبی از میراث عظیم حوزه و روحانیت حراست کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام والمسلمین اعرافی،مدیرحوزه های علمیه کشور در گردهمایی سالانه طلاب و فضلای استان یزد که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد،با تأکید بر این که مکتب اهل بیت(ع) به خصوص مکتب امام صادق(ع) هیچ نسبت و میانه‌ای با سکولاریسم ندارد، گفت: سیره و بیان نورانی ایشان نیز نشان می‌دهد که جهاد علمی در کنار جهاد سیاسی است و نمی‌توان نسبت به مسائل روز جامعه و به خصوص تحولات سیاسی و اجتماعی آن بی‌تفاوت و یا کم‌تفاوت بود.

وی در ادامه در خصوص ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه ابراز کرد: آنچه در خصوص انقلابی ماندن حوزه بیان می‌شود، ریشه در یک واقعیت مسلم دارد و آن هم این که امروز خطر ترویج سکولاریسم در جامعه ما جدی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در حال حاضر ما در کشور با دو شکل سکولاریسم مدرنِ غربی و سکولاریسم سنتی مواجه هستیم که سکولاریسم سنتی در گذشته در قالب انجمن حجتیه وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: البته باید توجه داشت که انقلابی بودن و انقلابی ماندن به صرف شعار و حرف نیست، بلکه مهم آن است که حوزه علمیه بتواند در مسیر پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی گام بردارد و روزبه‌روز هم این روحیه انقلابی در حوزه تقویت شود.

استاد حوزه همچنین بر لزوم حفظ و تقویت اصالت‌ها و هویت حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: ما میراث عظیمی در نهاد حوزه و روحانیت داریم که باید قدردانش باشیم و در مسیر حراست از این تراث گرانقدر بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه برای ما بسیار عزیز است، اما یک طلبه و فاضل حوزوی می‌بایست چنان از احساس هویت دینی و حوزه‌ای سرشار باشد که احساس تعلق به غیر از حوزه نداشته باشد و این مسأله مستلزم آن است که حوزه علمیه همه نیازهای روحانیون را پاسخ دهد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.