سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحكيم همكارى وزارت بهداشت و جهاد كشاورزی/ توافق هسته ای در تهيه ليستی از مواد مرغوب، كمک كننده بود

وزير بهداشت توافق هسته اي را عاملی برای تهيه ليستی از مواد غذايی مرغوب خواند و گفت: اين امكان در گذشته موجود نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشمى وزير بهداشت در ديدار با حجتی وزير جهادكشاورزي كه امروز در دفتر وزارتی انجام شد، گفت: اگر هم افزايي و هماهنگي را افزايش دهيم، سودش را مردم مي بينند و اگر اقدامات انجام شده عرضه شوند، مردم و نمايندگان متوجه انجام كارهاي بزرگ اين دولت مى شوند. متاسفانه ما صرفا در اين جمع و زير اين سقف، اقدامات را بازگو مى كنيم و بازخورد آن را در جامعه نمی بینیم. 

وى ادامه داد: نگراني مردم در مورد محصولات كشاورزي بسيار است و اگر اطلاع رساني نشود به شیعات دامن مي زند که معاونت اجتماعي وزارت بهداشت آمادگي تهيه هرنوع بسته فرهنگي و انيميشن را در اين زمينه دارد.

وزير بهداشت تصریح کرد: البته سوداگرى در اين حوزه سودآور و اغوا كننده است و هر آنچه از دستمان بر مى آيد بايد با سرعت بيشتري دنبال كنيم، از طرفي مردم نيز در اين حوزه تاثيرگذارند، به عنوان مثال هرچه مى گوييم ٨٠ درصد مكمل ها تقلبي است، باز هم به بدن خود رحم نمي كنند.

هاشمى با بیان اینکه قطعا يكي از اولويت هاي وزارت جهاد كشاورزى، انجام عمليات وسيع تر در زمينه آگاه سازي است، افزود: شبكه هاي بهداشت در كل كشور در طول ٤٠ سال گذشته بي نظيرند، چراكه همكاران ما در زندگي مردمى هستند كه بخشي از آنها را كشاورزان تشكيل مي دهد و اگر وزارت جهاد علاقمند باشد مى تواند از شبكه هاي بهداشتي ما استفاده كند.

وی با اشاره به شناسه گذارى، كد دار كردن داروها و سامانه دامپزشكى، بيان كرد: اگر كمكى در اين زمينه از دستمان بر آيد، در خدمت جهاد کشاورزی هستیم که با توجه به گزارشات دبيرخانه، تحقيقات در خصوص طرح 7 محصول خوب پيشرفته است و شايد تغيير كشت به دليل خشكسالي در مناطقي كه حاكشان حلوى فلزات سنگين است، اقدام مناسبي باشد.

هاشمی بيان کرد: باید بتوانیم آبيارى با فاضلاب و آب‌های آلوده را به صفر برسانیم؛ چراکه هنوز در حاشیه تهران و سه استان دیگر برای محصولات کشاورزی از فاضلاب استفاده می‌شود و باید این موضوع را حداقل در پایتخت به حداقل برسانیم.

وی گفت: در دولت آقای روحانی هم به دلیل حساسیتی که در حوزه کشاورزی وجود داشت و هم به دلیل سابقه همکاری ما و وزیر جهاد کشاورزی، هم‌افزایی خوبی در این حوزه انجام شد و کارنامه خوبی رقم خورده است.

هاشمی با بیان اینکه سموم و کودها می‌توانند منشاء بسیاری از بیماری‌ها باشند، ادامه داد: مهم‌ترین قدم وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه ثبت مراکز ارائه سموم و کود و همچنین استاندارد کردن محصولات مجازی که این مراکز می‌توانند به فروش رسانند، بود. البته در این زمینه توافق هسته‌ای هم کمک زیادی کرد تا بتوانند لیستی از اقلام وارداتی مرغوب تهیه و وارد کشور کنند که این موضوع هم در حوزه سموم و هم در حوزه کودها اتفاق افتاد. بنابراین همکاری میان وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی به طور مناسبی در حال انجام است و حاصل آن سلامت و امنیت غذایی مردم است. البته باید توجه کرد که این اقدامات کافی نیست و باید آنها را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.