سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شکارچیان باقرقره در دام پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خواف

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری شکارچیان غیر مجاز باقرقره دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،عباس طاهریان افزود: 4 متخلف درحال شکار غیرمجاز پرندگان وحشی مهاجر در دشتهای خواف توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند .

وی گفت : در پیرو گزارش واصله مبنی بر شکار پرندگان مهاجر در دشت های خواف و رشتخوار توسط عده ای سودجو ، مامورین یگان حفاظت خواف به محل عزیمت و ضمن پایش مناطق به یکدستگاه خودروی پراید برخوردند که راننده آن بلافاصله از محل متواری شد .

سرپرست حفاظت محیط زیست خواف افزود: پس از مسافتی 10 کیلومتری تعقیب و گریز سرانجام خودرو متخلفان متوقف شد و در حالیکه قصد مخفی کردن سلاح های همراه خود را در اتاقک های مجاور اراضی کشاورزی داشتند با اقدام سریع مامورین دستگیر شدند.

طاهریان گفت: دو قبضه اسلحه و یک تیغه چاقوی خون آلود و مقادیری پر پرندگان کشف و ضبط شد و مشخص شد متخاطیان پس از شکار و حین گریز، پرندگان شکار شده را به بیرون پرتاب کرده اند.

وی افزود : مامورین با توقیف خودروی متخلفین و دستگیری 4 نفر متخلف به قصد کشف پرندگان با همراهی یک نفر از متخلفین و نیز یکی از مامورین مسیر تعقیب و گریز آنها را بررسی و لاشه 3 قطعه باقرقره کشف و ضبط شد .

طاهریان با اشاره به اینکه برای متخلفین دستگیر شده پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد گفت: قانونگذار برای متخلفین براساس ماده ی 680 قانون مجازات اسلامی تا 3 سال حبس تعیین نموده است ضمن اینکه براساس مصوبه ی 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست باید مبلغ 3 میلیون ریال را بابت ضرر و زیان وارده به حساب خزانه واریز نمایند .

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.