سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصور علیمرادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چهار کتاب آماده چاپ دارم

«نوحه‌ها و نسخه‌های قدیمی تعزیه در جنوب استان کرمان»، «فرهنگ و لغت مردمان حوزه حریر رود» از جمله کتاب‌های آماده انتشار منصور علیمرادی است.

منصور علیمرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «نوحه‌ها و نسخه‌های قدیمی تعزیه در جنوب استان کرمان» که آماده چاپ است، کتابی است که در آن نوحه هایی که در منطقه کهن کرمان سروده شده، آورده‌ام. این نوحه ها به لحاظ فرهنگی، عموما بومی هستند و قدمت بخشی از آنها به سیصد سال پیش می رسد.

وی افزود: جلد اول «فرهنگ و لغت مردمان حوزه حریر رود» عنوان کتاب دیگر آماده انتشار من است که اولین کتاب از مجموعه‌ای هفت جلدی با این عنوان است و واژه‌های پنج حرف اول حروف الفبا، در آن آورده شده است. این واژه‌ها از منابع قدیمی آورده شده است و تلاش کردم با متد علمی و دقیق بیان شوند.
 
این نویسنده کرمانی بیان کرد: دو کتاب نیز برای نوجوانان آماده کرده‌ام که تا یکی دو ماه آینده چاپ می شود. یکی از آنها «قلعه سموران» است که بازآفرینی افسانه‌ای قدیمی درباره قلعه سموران است. البته حدود بیست درصد آن از افسانه آمده است. سموران یکی از دژهای قدیمی و پایگاه امرای سلسله‌های شکست خورده است. این رمان برای نوجوانان ساده نویسی شده است.
 
علیمرادی تصریح کرد: عنوان رمان دیگرم برای نوجوانان «ساندویچ برای رحمت تقی زاده» است که رمان طنزی درباره دو نوجوان عشایر در سالهای 68 و 69 است. این رمان شامل دو روایت از دو منطقه عشایرنشین و شهرنشین است.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.