سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم اردوغان از تعلل اروپا در خصوص لغو ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه‌ای

اردوغان هشدار داد در صورتی که اتحادیه‌ اروپا به وعده‌های خود در خصوص لغو ویزای شنگن عمل نکند، آنکارا به طرح‌های جایگزین روی خواهد آورد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه، هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا به وعده‌های خود در خصوص سفر بدون روادید شهروندان ترکیه به منطقه شنگن پایبند نباشد، طرح‌های دیگری رو خواهد کرد.

ترکیه و اتحادیه اروپا در ماه مارس یک توافق‌نامه جنجالی را به امضا رساندند که بر اساس آن آنکارا موافقت کرد تا به ازای اسکان مهاجران سوری که به یونان پناهنده شده بودند، سه میلیارد دلار کمک هزینه مالی و سفر بدون روادید شهرندان ترک به منطقه شنگن را دریافت کند.

اردوغان هم‌چنین اظهار داشت: اگر ما نتیجه مورد انتظار در خصوص مسئله ویزا را دریافت نکنیم، اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند، شکی نیست که ترکیه طرح‌های دیگری رو خواهد کرد.

روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه در پی کوتای نافرجام ماه ژوئیه در ترکیه و سرکوب عوامل آن تیره شده است. 

اتحادیه اروپا قرار بود تا اکتبر شرایط را برای سفر بدون روادید شهروندان ترکیه به منطقه شنگن فراهم کند.

اردوغان با اشاره به مزیت سفر بدون ویزای شهروندان کلمبیا و پرو به اروپا گفت: من هم اکنون به رسانه‌های جهانی اعلام می‌کنم کشورهای آمریکای لاتین باید در قبال این عمل برای اتحادیه اروپا چه کاری انجام دهند. این دو کشور در سال 2015 توانستند موافقت اتحادیه اروپا برای سفر بدون روادید به شنگن را کسب کنند.


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.