سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان آمریکا به آزادی کامل شهر حلب به دست ارتش سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: قبول داریم که همه مناطق حلب به دست دولت بازپس گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون ان پی تی ان، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در این وزاتخانه گفت با وجود سقوط حلب ما همچنان به دنبال ترک مخاصمه و گفتگوهای سیاسی هستیم.
 
کربی گفت ما همچنان باور داریم که اسد مشروعیت خود را از دست داده است و روند فعلی باعث می شود افراط گرایان هر چه بیشتری راهی سوریه شوند و شمار سوری های بیشتری از این کشور مجبور به فرار شوند.

وی افزود: تقریبا می توان گفت از هر منظری که نگاه کنیم، حلب شهری سقوط کرده است. البته این کارها با کمک نیروهای خارجی از جمله کمک روسیه و ایران انجام شده است و در این خصوص نیز هیچ بحثی وجود ندارد و متاسفانه صدها هزار نفر در رنج هستند که بسیاری از آنها افرادی بی گناه بودند.

وی گفت اوضاع در حلب به اندازه ای جدی و وخیم بود که وزیر خارجه تصمیم گرفت شخصا به خبرنگاران به صورت مستقیم صحبت کند و لازم بود سعی شود مخالفان نجات پیدا کنند و بتوانند با سلاح های سبک خود از منطقه خارج شوند.

ما این را قبول داریم که همه مناطق حلب به دست دولت بازپس گرفته شده است و ما در این خصوص واقع نگری داریم و بنابراین تلاش خود را بر این گذاشتیم که تا جایی که ممکن است، افراد با امنیت و ایمنی از این شهر خارج شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.