سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

نیازمند توجه به تحقیق و پژوهش هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در جامعه امروز نیازمند توجه به تحقیق و پژوهش هستیم،اظهار کرد: باید برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی گفت: روش کشف یافته‌های علمی پژوهش نام دارد و  بر اساس این تعریف انسان از نخستین روزهای حیاتش اهل پژوهش بوده است.

محبی تحقیق، پژوهش و تفکر را فصل جدایی انسان با دیگر موجودات برشمرد و اظهار کرد: تحقیق برای انسان‌ها واژه ناآشنایی نیست و آدمی از ابتدای خلقت به این موضوع اهتمام داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تحقیق و پروهش را در رشد جامعه موثر دانست و تاکید کرد: تمامی تحولات دنیا مدیون انسان‌های پژوهشگر و اهل تحقیق بوده است.

محبی با بیان اینکه امروز تحقیق به جزیی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است، ادامه داد: انسانها در سایه تحقیق و پژوهش و نهایتا پیشرفت علمی توانسته‌اند زندگی توام با رفاهی را برای خود بوجود بیاورند.

محبی در ادامه با تاکید بر اهمیت پژوهش محور بار آوردن دانش‌آموزان در مدارس گفت: فرهنگیان باید به مقوله پژوهش بیشتر بها داده و در جهت نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی داشته باشند.

محبی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش استان کرمانشاه کارهای خوبی در راستای پژوهش محور بار آوردن دانش‌آموزان انجام گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان 12 پژوهش سرای دانش‌آموزی فعال است و همین می تواند زمینه پژوهش محور بار آوردن دانش‌آموزان را فراهم کند.

محبی ادامه داد: امروز تمامی پروهش سراهای استان کرمانشاه مجهز به آزمایشگاه نانوفناوری هستند و و امیدواریم این اتفاق بتواند در پژوهش محور بار آمدن دانش آموزان موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به آمار بیش از 2700 نفری فرهنگیان با مدرک کارشناسی ارشد در استان، ادامه داد: همچنین در استان بیش از 150 نفر از فرهنگیان مدرک تحصیلی دکترا دارند و همین موضوع می تواند پایه ای برای نهادینه کردن امر پژوهش در مدارس باشد.

محبی در ادامه با اشاره به رشد چهار پنج پله‌ای دانش‌آموزان استان کرمانشاه در امتحانات نهایی پایه سوم سال گذشته، افزود: دانش‎آموزان استان کرمانشاه در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و لذا تلاش در جهت پژوهش محور بار آوردن آنها اهمیت دارد.

محبی همچنین با اشاره به پیشینه درخشان استان کرمانشاه افزود: این استان روزگاری استان پنجم کشور بود و دارای تمدن چندهزار ساله است و باید برای بازگرداندن آن به دوران اوجش بیشتر کار شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.