سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

اولویت شناخت سموم کم خطر با هدف سلامت جامعه

سی و هفتمین گردهمایی سالانه وزارت جهاد کشاورزی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این گردهمایی گفت: شناسایی سموم کم خطر و قابل قبول باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی سم های کم خطر برای تضمین سلامت جامعه افزود: باید از ورود سم های بدون نسخه و کد دار و شناسه در کشور جلوگیری شود.

حجتی گفت: ساماندهی محصولات کشاورزی هم باید در دستور کار قرار گیرد تا مصرف کننده به طور کامل از شناسانامه محصول مطلع باشد تا بتوانیم برای صادرات محصولات کشاورزی بازارهای جهانی را در دست داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: پارسال بارش های جوی 20 میلیون مترمکعب پایین تر از سال های قبل بود اما با برنامه ریزی تولیدات کشاورزی کشور پنج و چهاردهم درصد افزایش یافت.

 محمود حجتی گفت: در سال زراعی 93-94 با توجه به بارش کم خرید تضمینی گندم هشت و یک دهم میلیون تن بود . 

وزیر جهاد کشاورزی بر پرورش ماهی در قفس و کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و افزود: ظرفیتهای زیادی در کشور وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده است و باید برای رشد و توسعه ان و معرفی به بازارهای جهانی کوشش کرد. 

بهره برداری از بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای جنوب کشور را در شهرستان رودان و بازدید از طرح‌های بزرگ پرورش ماهی و میگو در بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس از برنامه های امروز وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه است.
 
انتهای پیام/ع

برچسب ها: سلامت ، کشاورزی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.