سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

7 هزار متر از دست بافته‌های گچساران به دست دلالان صادر می شود

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از صادرات 7 هزار متر دست بافته‌های گچساران در سال به دست دلالان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ روح‌الله وحدتی در نشست مشترک مسؤولان مرتبط با دست بافته‌ها که در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار کرد: ما در حوزه کاری خود در خصوص دست بافته‌ها به آموزش و ترویج و تولید و همچنین امور بازاریابی و صادرات اهمیت می‌دهیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در گذشته تعداد کارگاه‌ها بسیار اندک بود در حالی که در دولت قبل در استان تنها 4 کارگاه تولیدی داشتیم اکنون تعداد آن‌ها به چندین برابر گذشته در استان رسیده است.

وی اعطای تسهیلات در حوزه دست بافته‌ها را نیز قابل توصیف با گذشته ندانست و گفت: در سال 93 مبلغ یک میلیارد و 160 میلیون تومان را در قالب تسهیلات اعطا کردیم که در سال 94 به 3 میلیارد تسهیلات رسید و در سال 95 نیز این مبلغ به 5 میلیارد تومان رسید.

وحدتی گفت: در خصوص صادرات ابتدا باید چرخه تولید را در استان فعال کنیم و تا زمانی که مواد اولیه ما از شهرضا و فیروزآباد وارد می‌شود نمی‌توانیم صحبتی در خصوص صادرات داشته باشیم.

این مسؤول گفت: استاندارد سازی و برندسازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و آمادگی کاملی برای صادرات در سال آینده داریم و برنامه این است که در سال 96 به میزان 5 تا 10 درصد تولید در استان را صادر کنیم.

این مسؤول در ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: متأسفانه در حال حاضر سالانه 7 هزار متر مربع از دست بافته‌های گچساران توسط دلالان و با برند دیگری صادر می‌شود که ضربه‌ای بزرگ بر  پیکر این صنعت در استان است.

وی به برخی دست آوردهای استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی که وضعیت ما در گذشته در سطح کشور چندان مطلوب نبود و در زمینه تولید رده 29 کشور را داشتیم در حال حاضر در این رده هفتم هستیم و در ارائه تسهیلات دست بافته‌ها در کشور بعد از اصفهان مقام دوم را داریم.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.