سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

نکاتی در خصوص جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام

حقوقدان و پژوهشگر مسائل دینی به بیان نکاتی در خصوص جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام و لزوم توجه مسلمانان به مکارم اخلاقی پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام آهنگران گفت: پیامبر اسلام(ص) هدف اصلی رسالت خود را " اخلاق" عنوان کرده اند و جا دارد امروز از خود این سئوال را بپرسیم آیا توانسته ایم نمایندگان شایسته ای برای معرفی اسلام باشیم و تونسته ایم یک جامعه اخلاقی را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در جهان اسلام با خشونت معرفی شده و شناخت جهان از اسلامی شناختی ناقص است که به کم کاری ما بر می گردد، گفت: با همه این اوصاف بیشترین نرخ تغییر دین خصوصا در کشورهای آمریکایی و اروپایی به سمت اسلام است، زیرا تعالیم اسلام آنقدر جذاب است که سبب شده انسانهای آزاده وقتی در معرض این تعالیم قرار بگیرند، به سمت آن جذب شوند.

وی گفت: آنها که به نام دین برادران خود را به قتل می رسانند، با اسلام ناب محمدی فاصله بسیار دارند.

آهنگران اظهار کرد: امروز باید با الگو گیری از پیامبر اسلام(ص) اخلاق نیکو را در جامعه ترویج دهیم که در اینصورت بسیاری از مشکلات از جامعه اسلامی رخت برخواهد بست.

این پژوهشگر مسائل دینی در ادامه با بیان اینکه زشت گویی و تهمت زدن از ویژگیهای جامعه اسلامی نیست، گفت: متاسفانه امروزه منابر و تریبون های رسمی ما سرشار از بدگویی و زشت گویی علیه یکدیگر است که این کار با اخلاق محمدی فاصله دارد.

آهنگران یکی دیگر از مشکلات امروز جامعه را بالا بودن سطح توقعات عنوان کرد و گفت:  بالا بودن سطح انتظارات در عرصه های مختلف از جمله در ازدواج و سطح معیشت باعث مشکلاتی در جامعه شده  است، در حالیکه طبق فرامین پیامبر باید سطح انتظارات را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه ما برای زندگی در دنیایی دیگر آفریده شده ایم، اظهار کرد: خدا ما را برای جایی دیگر خلق کرده و نباید وابسته و دل بسته به این دنیا باشیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.