سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیرینی «یه حبه قند» در آخر هفته شبکه افق

فیلم سینمایی «یه حبه قند» از ساخته های رضا میرکریمی، جمعه 26 آذر ماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه افق؛ فیلم سینمایی «یه حبه قند» این هفته جمعه از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم سینمایی ششمین کار بلند رضا میرکریمی به شمار می رود که در سال 1389 ساخته شد؛ یه حبه قند همان سال به عنوان نماینده رسمی ایران به مراسم اسکار انتخاب شد. هر چند در آن سال مراسم اسکار از سوی ایران تحریم شد.
 
داستان «یه حبه قند» از این قرار است که «پسند» دختر کوچک یک خانواده یزدی با پسری به نام کیوان از خانواده متمولی در همسایگی، که حالا مقیم آمریکاست، ازدواج غیابی کند و به آمریکا برود. چهار خواهر بزرگ ‌تر خانواده (و همسر و فرزندان ‌شان) برای مراسم ازدواج به خانه پدری می ‌آیند.
 
در این بین دایی خانواده که مخالف این ازدواج است و دلش می‌ خواسته پسند با قاسم برادرزاده همسرش که حالا در خدمت سربازی است ازدواج کند، به شکل ‌های مختلف بدقلقی می‌ کند اما در نهایت ...
 
نگار جواهریان، پریوش نظریه، اصغر همت، رضا کیانیان، فرهاد اصلانی، شمسی فضل اللهی، ریما رامین فر و سهیلا رضوی از جمله بازیگران «یه حبه قند» هستند.
 
این فیلم سینمایی جمعه 26 آذر ماه ساعت 18:00 از شبکه افق پخش می شود.
 

یک خبر دیگر از افق؛


فیلم سینمایی «یه حبه قند» از ساخته های رضا میرکریمی، جمعه 26 آذر ماه از شبکه افق پخش می‌شود.جهانگردی در نهمین کشور بزرگ دنیا همراه با شبکه افق

مستند «جاذبه های قزاقستان» طی دو قسمت با موضوع ویژگی های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی این کشور آسیایی، امشب از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش قزاقستان در حالیکه در بین کشورهای استپ و کوههای پوشیده از برف قرار گرفته، با هزاران ویژگی منحصر به فرد، فرهنگ و تنوع طبیعی فراوانی دارد.

در فرهنگ و مردم قزاقستان تنوع فراوانی وجود دارد که نشان دهنده تاریخ پرفراز و نشیب آن است؛ از عصر جاده ابریشم تا زمان شوروی سابق.

مردم قزاق همواره میزبان جهانگردانی هستند که برای دیدن نهمین کشور بزرگ دنیا مهمانشان شده اند.

مستند «جاذبه های قزاقستان» در دو قسمت درباره این کشور آسیایی است؛ کشوری با جمعیت حدود 17 میلیون نفر که به زبان‌های قزاقی و روسی صحبت می کنند. حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

در این مستند به ویژگی های طبیعی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قزاقستان اشاره می شود و تصاویری ناب از گوشه گوشه آن به نمایش در می آید.

اریک باکوس، جین دافور و گیلز تاین تهیه کنندگان «جاذبه های قزاقستان» هستند که طی روزهای پنجشنبه و جمعه، 25 و 26 آذرماه ساعت 21:30 و تکرار آن ساعت 14:30 روز بعد از شبکه افق پخش می شود.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.