سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

واکسیناسیون بیش از یکصد هزار رأس دام سبک علیه تب برفکی

از آغاز طرح فراگیر واکسیناسیون تب برفکی دام سبک تاکنون بیش از یکصد هزار رأس گوسفند و بز در شهرستان اسفراین واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین گفت: با گذشت دو هفته از آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی، همکاران دامپزشکی شهرستان در دو بخش دولتی و خصوصی 106 هزار رأس گوسفند و بز را مایه کوبی کردند .

حسن صفایی با اشاره به تداوم اجرای این طرح تا پایان واکسیناسیون جمعیت هدف، افزود : تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو، گوسفند و بز و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.

وی تماس مستقیم یا غیرمستقیم ریزقطره‌ها،جانداران ناقل انسان و مانند آن، ناقلین بی جان وسایل نقلیه،‌ابزار کار، از طریق هوا، ‌به ویژه در مناطق استوایی تا 60 کیلومتر در خشکی و 300 کیلومتر در دریا را از راه های انتقال این بیماری بیان کرد .

وی با بیان این که عامل این بیماری قدرت انتقال زیادی دارد ، تاکید کرد: همه دامداران و روستاییان ، از جابجایی و خرید و فروش دام تا اطلاع ثانوی بدون هماهنگی این شبکه خودداری کنند و در صورت مشاهده دام بیمار، مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 به اطلاع کارشناسان این شبکه برسانند.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.