سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

شروع نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد ماهشهر

نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد شهرستان بندر ماهشهر در مراسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛غلامی مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر در این مراسم گفت: در صدر اسلام مساجد پایگاه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده و پایگاه وحدت امت اسلام به شمار می‌رفتند.

عبدالرضا غلامی افزود: باید تلاش کنیم امروز نیز نقش مساجد در جامعه همان نقش زمان صدر اسلام را پیدا کرده و به مرجعی برای حل تمام مسائل و مشکلات مردم تبدیل شوند.

وی گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را به سوی مساجد جذب و نقش این پایگاه‌های دینی، سیاسی و فرهنگی را در جامعه پررنگ‌تر کرد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر افزود: مساجد باید به مرجعی برای مراجعات مردم در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تبدیل شوند و همه برای تحقق این مهم باید تمام تلاش خود را به کار ببرند.

غلامی مساجد را پایگاه مهمی برای حفظ وحدت مسلمانان دانست و گفت: امروز وحدتی که در کشور بین آحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجود دارد مثال‌زدنی است و دیگر کشورهای اسلامی باید از این مسأله الگوبرداری کنند.

وی در پایان برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد شهرستان بندر ماهشهر را اتفاقی مبارک و مهم برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و اجرای چنین برنامه‌هایی ارتباط و اتحاد بین مساجد شهرستان را افزایش داده و در راستای جذب جوانان اقدام کنیم.

نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مساجد و حسینیه‌های شهرستان بندر ماهشهر در دو بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های متعدد فرهنگی و ورزشی همچون تفسیر سوره حجرات، مسابقات حفظ و تلاوت قرآن، آشپزی، فوتبال، دارت، طناب‌کشی و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.