سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

کاهش آسیب های اجتماعی با توانمند سازی مناطق حاشیه نشین

پيشگيری اجتماعی از راهکارهای موثر در رفع آسيب های مناطق حاشيه نشين است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی استان با اشاره به اين که مقابله با آسيب هاي اجتماعي در اين مناطق نيازمند همکاري همه نهادهاي مسئول است ، گفت: پديده حاشيه نشيني و وقوع جرايم متعدد و مصرف مواد مخدر در این مناطق امروزه به معضلی جدی در شهرها تبديل شده است.

وي با اشاره به اين که در شهرهای بزرگ ارتباط مستقيم و معنا داری بين عوامل اقتصادی،اجتماعی، رفاهی با حاشيه نشينی وجود دارد، افزود: ساخت و ساز نامناسب، فقر فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی، بيکاری، اشتغال کاذب، رعايت نشدن بهداشت جمعی و فردی، دسترسی نداشتن به امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی از جمله ويژگی های اين مناطق است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: علل عمده حاشيه نشينی، مهاجرت از روستا به شهر و مهاجرت از شهر به شهر به دليل دافعه های محل سکونت و جاذبه های موجود در شهرهای بزرگ است.

سردار مير فيضی، گفت: اگر چه حاشيه نشينان آسيب زا و منحرف نيستند، ولی شرايط و موقعيت جغرافيايی ايجاب مي کند تا در برخی افراد منطقه اخلاق و فرهنگی خاص ايجاد شود.

وی با بیان اینکه اعتياد و فروش مواد مخدر در کنار ولگردي و بزهکاري از مسائل و آسيب هاي اجتماعي در مناطق حاشيه نشين است، افزود: طرح ها و اقدامات گسترده ای از برای مهار و کنترل مناطق حاشيه نشين، آلوده و جرم خيز در استان انجام شده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: اجرای اين طرح ها هرچند می تواند راه حلی برای پيشگيری و مهار اين مشکل اجتماعی باشد، اما نيازمند تعامل و همکاری همه نهادهای مسئول برای رفع اين معضل است.

وي با اشاره به ضرورت ارائه خدمات شهری و رفاهی در مناطق حاشيه نشين شهرها از سوی دستگاه هاي مسئول، گفت: آموزش رايگان مهارت های فنی و حرفه ای برای کاريابی، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی در مناطق حاشيه نشين، زمينه سازی برای بالا بردن سطح رفاه و بهداشت محيط زيست در روستاها و شهرهای کوچک،کمک به رشد اقتصادی و کشاورزی از جمله اين اقدامات است .

فرمانده انتظامي استان مازندران با تاکيد بر استمرار طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در مناطق آلوده و جرم خيز و همچنين مناطق حاشيه شهرها، از آمادگي فرماندهي انتظامي استان در تعامل و همکاري با سازمان ها و دستگاه هاي خدمات شهري در اين ارتباط خبر داد.

سردار ميرفيضی گفت: کمک رسانی به منظور بهبود بخشيدن سطح زندگی و ايجاد زيرساخت های لازم در مناطق حاشيه نشين و ايجاد صنايع وابسته به کشاورزی در پيرامون روستاها و به عبارتی ديگر پيشگيری اجتماعی از مهمترين راه هاي موثر براي رفع بحران حاشيه نشيني و مهاجرت به شهرهاي بزرگ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.