سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

آغاز بکار دومین خانه فرهنگ وکار در کارخانه سیمان سیستان

بزودی دومین خانه فرهنگ کار و تلاش سیستان وبلوچستان در کارخانه سیمان سیستان آغاز بکار میکند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، در جلسه ای که به منظور راه اندازی و تشریح وظایف خانه های فرهنگ کار و  تلاش و  همچنین نحوه پیگیری پرسش نامه های تهیه نقشه جامع فرهنگی کارگران، با حضور مجتبی نورانی مدیرکل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین اجتماعی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، مقرر گردید تا بزودی دومین خانه فرهنگ کار و تلاش استان در کارخانه سیمان سیستان آغاز بکار کند.

مدیرکل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکیل و ایجاد خانه های فرهنگ کار و تلاش در واحدهای صنفی و کارگری و همچنین پیگیری پرسش نامه های تهیه نقشه جامع فرهنگی کارگران از تاکیدات مقام عالی وزارت است که بر همین اساس بطور جدی در استان ها دنبال می شود.

مجتبی نورانی افزود: انجام طرح ها و مطالعات پژوهشی، برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه کارگران و خانواده های آنان، برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی و سایر برنامه های مربوط به این حوزه، از جمله وظایف خانه های فرهنگ کار و تلاش در سراسر کشور است.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: در تهیه نقشه جامع فرهنگی کارگران باید آداب، رسوم و هر منطقه بومی سازی و در نظر گرفته شود.

سید مهدی امیر جهانشاهی در این جلسه پیشنهاد تشکیل اتاق فکر یا کارگروه بررسی فرهنگ های بومی هر منطقه با حضور متخصصین و اساتید این حوزه در استان ها را ارائه داد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بزودی دومین خانه فرهنگ کار و تلاش استان در کارخانه سیمان سیستان آغاز بکار خواهد کرد افزود: پیش از این نیز، اولین خانه فرهنگ کار و تلاش استان بصورت پایلوت در کارخانه سیمان خاش آغاز به کار کرده است.

گفتنی ست در این نشست که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حضور داشتند، رابطین فرهنگی کارخانجات سیمان سیستان و خاش، شرکت آریا شیمی و مینو شرق زاهدان حضور داشته و به بیان و طرح سوالات خود در خصوص تشکیل خانه های فرهنگ کار و تلاش پرداختند.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.