سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در صحن شورای شهر تهران:

محله‌های منطقه 12 از سکنه خالی شده است/ساختمان شیشه‌ای مجلس در شأن آن نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساختمان قدیمی مجلس هویت ملی ماست ولی اکنون یک ساختمان با کامپوزیت و شیشه و یکی هم با بتن در حال ساخت است که بارها گفته ایم در شأن مجلس و آن محله نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی برنامه اجرایی شهرداری تهران در خصوص تملک و اجرای پروژه های طرح آمایش بهسازی و ساماندهی منطقه 12 موضوع بند 8 تبصره 23 بودجه سال 95 شهرداری تهران در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به اتمام ساخت ساختمان شیشه‌ای جدید مجلس، اظهار داشت: چند بار درباره معماری ساختمان مجلس مکاتباتی داشته‌ایم که به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: ساختمان قدیمی مجلس هویت ملی ماست ولی اکنون یک ساختمان با کامپوزیت و شیشه و یکی هم با بتن در حال ساخت است که بارها گفته ایم در شأن مجلس و آن محله نیست.

چمران ادامه داد: نمی دانم چگونه ممکن است ساختمان بتنی، معماری و ظاهری شبیه به سایر ساختمان های منطقه داشته باشد. این ساختمان در حال اتمام است ولی بازهم قابل اصلاح است و باید اصلاح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آب انبار حاج اسماعیل بزرگترین آب انبار استان بوده است که 140 پله و 6 شیر آب دارد ولی در حال حاضر توجهی به این مکان تاریخی نشده و چند باب مغازه در مقابل آن ساخته‌اند.

وی تأکید کرد: اگر این آب انبار خراب شود، کل خیابان مصطفی خمینی(ره) فرو می ریزد و مردم زیادی کشته و مجروح می شوند.

وی همچنین در مورد برنامه منطقه 12 گفت: برای همه مناطق ما برنامه داریم اما منطقه 12 هویت ماست و باید برای حفظ این هویت تلاش کنیم. اکنون چند محله این منطقه از سکنه خالی و به انبار تبدیل شده است. کجای دنیا مرکز شهر را رها می کنند؟

رئیس شورای شهر بیان کرد: متأسفانه مرکز شهر را رها کرده‌اند و روی کوه‌ها ساخت و ساز می‌کنند. زمانی در همین محله عودلاجان کسی جرئت قدم زدن نداشت و اگر کارهای فرهنگی صورت نمی گرفت، نمی دانیم چه وضعی پیش می‌آمد.

همچنین رضا تقی پور با تعجب از مخالفت های مجتبی شاکری با طرح گفت: اول اینکه تبصره برای اینچنین پروژه هایی بسیار خوب است و باید آن را با تبصره هدف گذاری کرد.

وی ادامه داد: ما اگر به دنبال اهداف خاص هستیم باید با تبصره پروژه را اجرا کنیم و اینکه دوستان می‌گویند در نظام بودجه ریزی تبصره نیست باید بگوییم که اتفاقا وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: دوستان گفتند؛ برای بررسی طرح وقت نداشتیم. شهردار و معاونانش 5 جلسه به اینجا آمدند و در مورد آسیب های اجتماعی توضیح دادند که از روی احساسات طرح را تصویب نکردیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.